Česká pošta slibuje konec čekání ve frontách! Na přepážky se můžete od 1. července objednat předem

Česká pošta spouští od července testovací fázi objednání klientů na pobočky, které jsou vybaveny vyvolávacím systémem Česká pošta

Desítky minut čekání ve frontě na odeslání balíku, poslání složenky nebo dopisu by už měly být minulostí. Jednoduše si doma přes internet vyberete termín na přepážce České pošty a vyrazíte. Nový rezervační systém by měl vyřešit problém s nekonečnými frontami. Na malé vesnické poště ale zlepšení ještě nečekejte.

Přečtěte si také

Akční letáky týdne od 13. 11. do 19. 11. plné slev na pečení: Kam skočit pro levné máslo a vejce?

Pilotní projekt České pošty, který odstartoval 1. července, se týká stovek poboček, u kterých je vyvolávací systém. V praxi to znamená, že management České pošty chce odzkoušet, jestli o službu rezervace na konkrétní čas a konkrétní službu bude zájem.

Čtyřmístný kód s online rezervací, který máte ve svém telefonu, zadáte do vyvolávacího systému přímo na pobočce pošty a v ten okamžik již nemusíte čekat ve frontě a jdete okamžitě na řadu.

„Naši pracovníci budou vědět, že někdo přijde s hromadným podáním například 50 dopisů, a tak si tu svou práci budou moci uzpůsobit tak, aby na to byli časově připraveni,“ přibližuje tiskový mluvčí České pošty Matyáš Vitík, jak bude systém fungovat.

Jak vytvořit online rezervaci na České poště?

Na webové stránce České pošty je možné vybrat si konkrétní pobočku, službu, datum a čas, kdy se na poštu dostavíte. Po zadání kontaktních údajů vám přijde potvrzení o vytvoření rezervace a kód, který pak zadáte na poště do vyvolávacího systému.

Online rezervaci si musíte udělat nejméně hodinu před plánovanou návštěvou a na pobočku se pak musíte dostavit nejméně pět minut před domluveným termínem. Pokud však nemáte přístup k internetu, máte smůlu – což je překážka zejména pro starší lidi, kteří s internetem neumí pracovat. Pro takové klienty se nic na přepážkách nemění, na poště je obslouží i bez rezervace. Budou ale muset čekat, až na ně přijde řada.

Co vše se dá online zarezervovat na České poště?

Nyní systém umožňuje rezervaci přepážky pro:

  • vyzvednutí dopisu,
  • odeslání balíků a EMS (zpravidla do 5 kusů), dopisů, cenných psaní.
  • V nabídce je také bankovní a pojišťovací specialista.

Kde se dá online objednat na Českou poštu?

Praha disponuje nejvíce pobočkami s vyvolávacím systémem, kde můžete využít online objednávku na přepážku na konkrétní den a čas. Také ve Středočeském, Jihomoravském a Moravskoslezském kraji máte na výběr hned několik desítek poboček, kde se zaregistrujete online k prioritnímu odbavení na přepážce pošty.

Naopak nejméně poboček s automatickým vyvolávacím systémem je v Karlovarském a Plzeňském kraji, poskrovnu jich je také na Vysočině a v Libereckém kraji.

Rezervační systém funguje od 1. července 2021 zhruba na 270 pobočkách, další budou přibývat. Jejich seznam najdete na stránkách České pošty.

Vyzvednutí objednávky z mobilní aplikace Alza Alza

Online objednávka na přepážku z mobilní aplikace Alza

Již několik měsíců se můžete vyhnout čekání ve frontách i na pobočkách Alza. Přitom na rozdíl od České pošty nezáleží na tom, na jakou pobočku si zboží objednáte. Vyzvednutí z aplikace funguje na všech pobočkách Alza.cz.

Jak si vyzvednout objednávku bez čekání v prodejně Alza?

  • Musíte mít staženou aplikaci Alza v mobilu.
  • Jednoduše stačí zaplatit zboží a vyčkat, až bude na prodejně.
  • Přihlaste se v mobilní aplikaci pod svým účtem.
  • Jděte na úvodní obrazovku a zmáčkněte tlačítko „Vyzvednout“.
  • Na pobočce nepotřebujete žádný papírový výdejní lístek – stačí obsluze ukázat ten ve svém displeji.