Rohlík i Košík mění pravidla objednávání: limit 35 položek na nákup a jen jedna objednávka denně

Online supermarkety s ohledem na situaci mění pravidla objednání Canva

Zhoršující se epidemiologická situace, přísnější restrikce a zvýšená poptávka po online nákupech mění pravidla objednávání. Online supermarket Rohlik.cz od pátku 16. října omezí počet položek na jednu objednávku, e-shop Košík.cz zase zavede váhový limit. Kurýři obou společností už navíc přestali přijímat platby v hotovosti.

Přečtěte si také

TEDi chce mít v Evropě až 10 000 obchodů, předběhnout má i konkurenta Action

Každodenní hlášení rekordů v podobě počtu pozitivně testovaných na nemoc covid-19 dostává do izolace čím dál více lidí. Karanténa, ale i obava z nákazy zvyšuje zájem o nákupy bez nutnosti opustit bezpečí domova. Internetové supermarkety se snaží vyhovět všem svým zákazníkům, a proto omezují objednávání tak, aby nedošlo ke kolapsu dodávek.

Nákupy s novými limity

Rohlik.cz zavedl limit 35 položek na nákup. Volné termíny pro objednávky bude firma otevírat každý den v 10:00, 14:00 a 17:00 hodin. Na jednoho zákazníka taky připadá jen jedna objednávka denně.

Konkurenční Košík.cz se rozhodl pro zavedení váhového limitu. „Je nastaven poměrně mírně a zatím není potřeba ho zpřísňovat, situaci však vyhodnocujeme a pokud se výrazným způsobem změní, budeme na to samozřejmě reagovat například jeho postupným snižováním,“ vysvětlil výkonný ředitel firmy Tomáš Jeřábek. A dodal, že cílem tohoto opatření je zamezit extrémním objednávkám, nicméně omezení nákupů na jednoho zákazníka v plánu nemají.

Rohlik.cz zavedl limit 35 položek na nákup Canva

Platby pouze kartou a další úpravy

Oba online prodejci přijímají jen platby kartou, přičemž Rohlik.cz ji vyžaduje předem. Výjimku mají stejně jako na jaře senioři a lidé s průkazem ZTP. Rohlik.cz taktéž dočasně pozastavil zpětný odběr nákupních tašek a v případě, že je zákazník v karanténě, tak nebere ani vratné obaly.

Košík.cz zatím obdobná pravidla nezavedl, ovšem podle ředitele Jeřábka bude záležet na vývoji situace. „Je třeba si uvědomit, že situace se s ohledem na zákaznickou poptávku začíná podobat letošnímu jaru, díky dobré přípravě a přijatým opatřením však dokážeme fungovat bez omezení,“ myslí si Jeřábek.

Rohlík podle ředitele společnosti Petra Pavlíka pracuje na navýšení kapacity ve skladech, ale i v řadách samotných kurýrů. „Rezervujeme si zboží u našich dodavatelů. A tou zásadní podporou bude otevření našeho dalšího skladu v Praze v Horních Počernicích v příštím týdnu,“ řekl Pavlík.

Zásobujte se na cestu do obchodu

Obchody rozšiřují rozvážkovou službu

Během jara, kdy Česko zasáhla pandemie koronaviru a spolu s ní spojené restriktivní opatření, rozšířily online supermarkety svou nabídku služeb i oblastí, kam je možné nákup objednat. Na vysokou poptávku o nákup potravin na internetu zareagovaly i e-shopy Mall.cz a Alza.cz, které rozšířily svou nabídku o tento sortiment.

Dovoz potravin nabízí svým zákazníkům i obchodní řetězec Tesco, nebo členům svého projektu maloobchodních prodejen Můj obchod společnost Makro. Síť prodejen Žabka začala v Praze spolupracovat se společností Bolt, která rozváží nákupy do hodiny od objednání. A pro zákazníky z hlavního města nabízí možnost online nákupu i řetězec Globus. Objednávku si ale musejí vyzvednout v kamenné pobočce na Zličíně.