Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Konkurence Sephory? Amazon otevírá obchod s kosmetikou, bude prodávat i volně dostupné léky

Obchod Amazonu s kosmetikou Amazon

Internetový gigant Amazon si může odškrtnout další položku na seznamu svých prvenství. Ve snaze zaujmout dominantní postavení také mezi kamennými prodejnami otevřel svou první parfumerii. Kromě předních kosmetických značek nabízí i volně dostupné léky, zároveň představuje inovativní nákupní technologie. Co všechno nový obchod nabízí? A kde ho najdete?

Přečtěte si také

Stačí denně vypít 2–3 litry vody? Pro někoho je to málo! Vypočítejte si, kolik tekutin potřebujete vy
Stačí denně vypít 2–3 litry vody? Pro někoho je to málo! Vypočítejte si, kolik tekutin potřebujete vy

Nákupy pro krásu i zdraví s experty

Prodejna s názvem Parafarmacia & Beauty přivítala první zákazníky minulý týden v centru italského Milána. Je přitom mnohem více než jen klasickou parfumérií. Na jednom místě totiž nabízí jak kosmetické i dermatologické produkty předních značek La Roche-Posay, Eucerin, Vichy, Avène, Bionike, Rilastil nebo CeraVe, tak doplňky stravy a volně prodejné léky, které vám ve speciální pultové zóně prodají zkušení lékárníci. O nákupu se zde proto můžete poradit přímo s odborníky.

Amazon

Interaktivní doporučení i analýza pleti

„Novou prodejnu jsme navrhli tak, abychom byli našim zákazníkům zase o krok blíže a dopřáli jim inovativní nákupní zážitek, který nabízí špičkové odborné poradenství v kombinaci s využitím převratných technologií,“ uvádí Giorgio Busnelli, viceprezident pro evropský Amazon. Odkazuje přitom mimo jiné na dvě vychytávky, které jsou na prodejní ploše dostupné.

Jednou z nich je tzv. derma-bar, u kterého si mohou zákazníci nechat provést digitální diagnostiku pleti a na základě pokročilé analýzy získat doporučení pro nákup vhodných přípravků nebo si vyzvednout vzorky produktů. Tou druhou jsou potom interaktivní obrazovky, které slouží jako průvodce správnou pečující rutinou a ukazují, jak nabízené produkty vybírat, používat a kombinovat.

Prodeje kosmetiky jsou na vzestupu

Amazon novinkou reaguje na rostoucí poptávku po kosmetických a zdravotních produktech, které patří nejen v Evropě k jednomu z nejrychleji rostoucích segmentů. A doufá, že si vedle úspěchů v digitálním prostoru dokáže vybudovat také silné postavení v přímém kontaktu se zákazníky. Specifický sortiment kamenné prodejny má rovněž přispět k rozšíření online nabídky poboček Amazonu v Německu, Itálii, Francii, Španělsku a Velké Británii.

Nejedná se přitom o první případ, kdy se internetový gigant snaží proniknout do světa kamenného retailu. V minulosti se Amazon pokusil provozovat například také knihkupectví, módní butiky a různé pop-up stánky. Úspěch však dlouhodobě zaznamenal pouze se svými supermarkety Amazon Fresh dtores a bezobslužnými prodejnami Amazon Go.

Alza

Vlastní parfumerii otevřela i Alza

U nás na podobný koncept vsadil například největší tuzemský e-shop Alza.cz, když v roce 2019 otevřel svou kamennou parfumerii alza beauty jako součást hlavního showroomu v pražských Holešovicích. V něm podobně jako nyní Amazon představil koutek dermo centrum s kosmetikou předních světových značek.

I v případě Alzy jsou pečující produkty a vůně velmi rychle rostoucí sekcí. A díky neustále se rozšiřující nabídce dnes prodejce na domácím trhu konkuruje i velkým online hráčům, jako je například Notino, které rovněž v průběhu let otevřelo několik vlastních kamenných poboček. Najdete je v Praze, v Brně a v Ostravě.

Zdroje: Amazon, CNBC, Alza, Kupi.cz