Internetový gigant Amazon si může odškrtnout další položku na seznamu svých prvenství. Ve snaze zaujmout dominantní postavení také mezi kamennými prodejnami otevřel svou první parfumerii. Kromě předních kosmetických značek nabízí i volně dostupné léky, zároveň představuje inovativní nákupní technologie. Co všechno nový obchod nabízí? A kde ho najdete?
Prodejna s názvem Parafarmacia & Beauty přivítala první zákazníky minulý týden v centru italského Milána. Je přitom mnohem více než jen klasickou parfumérií. Na jednom místě totiž nabízí jak kosmetické i dermatologické produkty předních značek La Roche-Posay, Eucerin, Vichy, Avène, Bionike, Rilastil nebo CeraVe, tak doplňky stravy a volně prodejné léky, které vám ve speciální pultové zóně prodají zkušení lékárníci. O nákupu se zde proto můžete poradit přímo s odborníky.
„Novou prodejnu jsme navrhli tak, abychom byli našim zákazníkům zase o krok blíže a dopřáli jim inovativní nákupní zážitek, který nabízí špičkové odborné poradenství v kombinaci s využitím převratných technologií,“ uvádí Giorgio Busnelli, viceprezident pro evropský Amazon. Odkazuje přitom mimo jiné na dvě vychytávky, které jsou na prodejní ploše dostupné.
Jednou z nich je tzv. derma-bar, u kterého si mohou zákazníci nechat provést digitální diagnostiku pleti a na základě pokročilé analýzy získat doporučení pro nákup vhodných přípravků nebo si vyzvednout vzorky produktů. Tou druhou jsou potom interaktivní obrazovky, které slouží jako průvodce správnou pečující rutinou a ukazují, jak nabízené produkty vybírat, používat a kombinovat.
Amazon novinkou reaguje na rostoucí poptávku po kosmetických a zdravotních produktech, které patří nejen v Evropě k jednomu z nejrychleji rostoucích segmentů. A doufá, že si vedle úspěchů v digitálním prostoru dokáže vybudovat také silné postavení v přímém kontaktu se zákazníky. Specifický sortiment kamenné prodejny má rovněž přispět k rozšíření online nabídky poboček Amazonu v Německu, Itálii, Francii, Španělsku a Velké Británii.
Nejedná se přitom o první případ, kdy se internetový gigant snaží proniknout do světa kamenného retailu. V minulosti se Amazon pokusil provozovat například také knihkupectví, módní butiky a různé pop-up stánky. Úspěch však dlouhodobě zaznamenal pouze se svými supermarkety Amazon Fresh dtores a bezobslužnými prodejnami Amazon Go.
U nás na podobný koncept vsadil například největší tuzemský e-shop Alza.cz, když v roce 2019 otevřel svou kamennou parfumerii alza beauty jako součást hlavního showroomu v pražských Holešovicích. V něm podobně jako nyní Amazon představil koutek dermo centrum s kosmetikou předních světových značek.
I v případě Alzy jsou pečující produkty a vůně velmi rychle rostoucí sekcí. A díky neustále se rozšiřující nabídce dnes prodejce na domácím trhu konkuruje i velkým online hráčům, jako je například Notino, které rovněž v průběhu let otevřelo několik vlastních kamenných poboček. Najdete je v Praze, v Brně a v Ostravě.
Zdroje: Amazon, CNBC, Alza, Kupi.cz