Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Action otevírá svou 85. prodejnu v Česku! Více než 1 500 položek tu stojí méně než 25 Kč

Prodejna Action v Litvínově Action

Diskontní obchod, kde většina věcí nestojí víc než padesát korun, slaví další úspěch – Action otevírá už svou 85. prodejnu v Česku! Co všechno tam najdete, proč je tenhle řetězec tak oblíbený a jak si stojí proti konkurenci jako Pepco, Kik nebo nováček Woolworth?

Přečtěte si také

Krásně vypadají a ještě líp chutnají: Chlebíčky obložené ovocem a květinami zazáří na každém stole
Krásně vypadají a ještě líp chutnají: Chlebíčky obložené ovocem a květinami zazáří na každém stole

Action už má u nás 85 prodejen

Litvínov je dalším městem, kde si zákazníci budou moci užít levných nákupů. Evropský diskontní řetězec Action, který vstoupil na český trh teprve v roce 2020, se rozrostl rychlostí blesku a nyní otevírá už svou 85. prodejnu. První zákazníky přivítá nová prodejna v sobotu 15. února.

A co na zákazníky čeká? Obchod nabízí více než 6 000 produktů rozdělených do 14 kategorií. Najdete tu vše od hraček, potřeb pro domácnost, zahradu, až po DIY zboží nebo trvanlivé potraviny. A to nejlepší, na co Češi slyší vždy? Ceny. V Actionu pořídíte více než 1 500 položek za méně než 25 Kč, přičemž průměrná cena zboží nepřesahuje 50 Kč. To je něco, co v dnešní době inflace zní jako rajská hudba.

Udržitelnost jako součást strategie

Kromě nízkých cen se Action snaží zaujmout i svou udržitelností. Téměř všechny dřevěné výrobky (94 %) a veškeré bavlněné produkty pocházejí z udržitelných zdrojů. Do roku 2024 chce mít řetězec všechny dřevěné výrobky s certifikátem původu. Tímto krokem se snaží přispět ke snižování uhlíkové stopy a podpořit ekologické hospodaření.

Češi a jejich láska k diskontům

Češi mají pro levné nákupy slabost. Ať už jde o oblíbené Pepco, Kik nebo právě Action, diskontní řetězce se těší obrovské popularitě. Proč? Odpověď je jednoduchá. Cenová dostupnost a široký sortiment.

Action má oproti konkurenci jedno velké eso v rukávu – neustále mění sortiment! Každý týden přihodí do nabídky 150 novinek, takže pokaždé najdete něco, co jste tam ještě neviděli. A to je přesně ten důvod, proč tam lidi chodí pořád dokola – zvědavost, co nového se objeví tentokrát!

TEDi, MERE, Woolworth a další

Action však není jediným hráčem na trhu. Diskontní scéna v Česku zažívá v posledních letech doslova boom. Například ruský řetězec MERE, který se zaměřuje na extrémně nízké ceny díky konceptu „sklad místo obchodu“, postupně rozšiřuje svou síť. Zákazníci si však na jeho „skladovou atmosféru“ teprve zvykají.

Další novinkou, kterou na českém trhu vyhlížíme, je německý Woolworth. Tento diskont plánuje otevřít své první prodejny během roku 2025. Řetězec slibuje široký sortiment od domácích potřeb po oblečení a chce konkurovat zavedeným diskontům, jako jsou Pepco nebo Kik.

Pepco skončí na rakouském trhu

Příliš pozitivní zprávy nemá Pepco, které nabízí kromě doplňků do domácnosti také oblečení pro děti i dospělé. Pepco na rozdíl od svých konkurentů plánuje s otevíráním svých obchodů zpomalit. Místo toho se chce zaměřit na zvýšení svých zisků. I proto letos Pepco oznámilo, že skončí na rakouském trhu.

„Skupina dnes dospěla k závěru, že ukončí svou činnost v Rakousku, protože nepředpokládá, že by rakouský trh dosáhl odpovídající úrovně očekávaných výnosů,“ uvedla společnost, která chce v budoucnu otevírat prodejny v jiných zemích.

Zatímco Action už v Česku jede na plné obrátky, německý TEDi má teprve pořádně našlápnuto. V Evropě plánuje otevřít až 10 000 prodejen, což je číslo, které vyráží dech.

TEDi je zatím v Česku trochu nenápadný, ale to by se mohlo rychle změnit. Nabízí doplňky do domácnosti, hračky, věci pro domácí mazlíčky a další drobnosti za super ceny. V Německu už má přes 1 900 prodejen a teď, jak jsme již informovali, se chystá na pořádnou expanzi.

Zajímavostí je, že TEDi zapojuje své zákazníky do hledání nových míst pro obchody. Na svém webu a v akčních letácích vyzývá veřejnost, aby mu pomohla najít ideální prostory.

Zdroj: Action, Reuters, Kupi