Každý rok trh vítá nové značky a letos bude vítání velké. Na český trh se chystají brandy, které budou konkurovat v prostředí fastfoodů, ale i diskontních řetězců, jež nabízejí zboží doslova za pár korun.
Pokud máte pocit, že vídáte stále ty stejné obchody, potěšíme vás. V roce 2025 se k nám chystá hned několik nových značek v populárních sektorech, a tím je například rychlé občerstvení (typicky KFC nebo zdravější UGO) či levné zboží (příkladem zavedené Pepco nebo Kik).
Jak to tak vypadá, český trh nasycen není a je tu stále místo pro nové a nové značky. To využívají ty, které chtějí expandovat do míst, kde by mohly mít úspěch. Týká se to například značek Five Guys, Woolworth, Dealz a další.
Five Guys patří do „sféry rychlého občerstvení“ a v zahraničí se těší velké oblibě. Termín otevření první pobočky v Česku je nejasný (řeší se již od roku 2023), ale mluví se o tom, že by k němu mělo dojít na začátku jara. Jasné je ale umístění, které by mělo být v obchodním domě Máj. Americký fastfood je jeden z největších řetězců tohoto typu na světě a jistě se u nás bude snažit konkurovat populárnímu KFC či McDonald’s nebo také celkem čerstvě expandovanému Popeyes.
„Podle posledních informací, které jsme obdrželi, by k otevření mělo dojít na začátku letošního jara. Predikce očekávaného velkého zájmu českých zákazníků potvrdí až reálný provoz. Ale dá se velmi pravděpodobně očekávat. Půjde o zcela první provozovnu Five Guys v Česku s gastro nabídkou, na níž se (i podle trvalého mediálního zájmu) český spotřebitel hodně těší,“ uvádí pro Kupi.cz Karel Samec, mediální zástupce Amadeus Real Estate.
Radost budou mít milovníci levného zboží (oblečení, domácí potřeby, elektronika i dekorativní zboží), které již nabízí značky, jako je Pepco, Kik, TEDi nebo Action. Do Česka totiž míří konkurence: Woolworth má v Německu již více než 700 obchodů. Český trh je pro značky z toho sektoru velmi zajímavý, jelikož je v něm hodně potenciálních zákazníků. Tisková mluvčí Aline Grund pro e15 prozradila, že by se pobočka měla otevřít v první polovině roku. Místo zatím není známo.
Dealz pochází z Polska a jedná se o dalšího konkurenta řetězců s levným zbožím. Tentokrát jde o obchody, které spadají pod holding Pepco Group. V Polsku byla první prodejna otevřena v roce 2018.
A protože Češi čím dál tím více žádají fastfoody se zdravým občerstvením, k zavedenému UGO nebo Fruitisimu přibyl dean&david, který se slavnostně otevřel 27. ledna v obchodním domě Máj. Poboček celosvětově funguje přes 90, a to v Německu, Rakousku, Kataru, Lucembursku a Švýcarsku. Pro značku je důležitá kvalita, udržitelnost a styl, jak sama uvedla na svém facebooku.
Dle dostupných informací by měl na český trh vstoupit i fastfoodový řetězec Wendy’s. K otevření první restaurace mělo dle plánů dojít už loňský rok, ale došlo ke zpoždění, přičemž úspěšného otevření by se fastfood měl dočkat právě letos.
Jsme zvědaví, kterým dalším značkám se podaří dostat na českých trh, a dle možných predikcí by se mohlo jednat i o brand Müller nebo Pizza Inn.
Zdroj: Kupi.cz