Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

BILLA zavádí na prodejnách velkou novinku! Končí s papírovými cenovkami

Mino Surkala / Shutterstock.com

Jeden z významných řetězců zavádí na svých prodejnách velkou novinku. Zákazníci si budou muset v prodejnách BILLA zvyknout na nové cenovky, které nahradí stávající papírové. Řetězec tím ročně zachrání stovky stromů a ušetří tisíce hodin práce svých zaměstnanců.

Přečtěte si také

Korejský salát je tukožroutský hit, který vás zbaví přebytečných kil. Jeho základem je obyčejná okurka

Papírové cenovky nahradí nová technologie

Papírové cenovky, na které byli zákazníci roky zvyklí, začala BILLA od konce roku 2024 nahrazovat cenovkami digitálními. Instalovat je bude i do všech nově otevíraných prodejen v roce letošním. Digitální cenovky fungují na principu elektronických inkoustových obrazovek (e-ink displej), se kterými se můžete setkat nejčastěji u elektronických čteček knih. Jsou výborně čitelné, přehledné a umožňují měnit barvy. Běžní zákazníci tak mnohdy ani nepoznají, že nejde o „vytištěný papírek“.

Cenovky se navíc okamžitě aktualizují na dálku a zaručují tak zákazníkům, že stejnou cenu, kterou na nich vidí, zaplatí i na pokladně. Další výhodou je, že umožňují obchodu zobrazovat na displeji mnohem více informací, mezi nimi například označení výprodejového zboží, důležité informace k použití anebo QR kód. Ten si mohou zákazníci oskenovat a zjistit si o daném výrobku další údaje.

Nové cenovky prospívají přírodě

BILLA provozuje nemalé množství prodejen, jen v Česku jich má skoro tři sta. A to už je docela dost papírových cenovek. Díky přechodu na elektronické, zachrání ročně řetězec 743 stromů, které by se jinak pokácely na jejich výrobu.

„Na jedné prodejně jsme na papírové cenovky potřebovali každý rok přibližně 215 000 archů A4 papíru. To při našich bezmála třech stech prodejnách dělalo ročně takřka 60 miliónů papírů A4. Když k tomu připočteme spotřebu toneru do tiskáren nebo lepidla, zavedením digitálních cenovek jednoznačně výrazně snižujeme dopad naší činnosti na životní prostředí. Jen v případě papíru jsou to ročně 743 stromy, které zachráníme a které by byly potřeba pro jejich výrobu,“ popisuje ekologický přínos zavedení digitálních cenovek Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace a Public affairs řetězce BILLA v tiskové zprávě, kterou má redakce k dispozici.

BILLA

Prodavačům ušetří práci

Ze zavedení digitálních cenovek budou těžit i samotní zaměstnanci řetězce. Odpadne totiž neustálé a zdlouhavé ruční přeceňování tisíců výrobků. Této práci musel personál obchodu věnovat desítky hodin týdně.

„Dalším a velmi důležitým aspektem je úspora času našich zaměstnanců. Každý týden přinášíme našim zákazníkům akční nabídku, což znamená změnu cen tisíců produktů. Ceny pak také upravujeme průběžně proto, abychom našim zákazníkům nabízeli neustále ty nejvýhodnější ceny na trhu. Naši zaměstnanci proto aktualizaci cen věnovali na každé prodejně desítky hodin týdně. To s digitálními cenovkami, na nichž se cena nastavuje jednoduše centrálně, odpadá a naši lidé se díky tomu mohou věnovat našim zákazníkům a péči o prodejnu,“ dodává Bratánková.

Digitální cenovky se stávají standardem

BILLA není prvním řetězcem, který tuto technologii zavedl. Už poměrně dlouho se s ní zákazníci setkávají u jiných obchodníků. Mezi prvními s nimi začal experimentovat Kaufland u ovoce a zeleniny v roce 2018. Přibližně od roku 2019 se začaly přidávat i další řetězce jako Albert, PENNY nebo Globus. Později s nimi přišel Lidl, který kompletně přecenil své pobočky až v roce 2023. Zákazníci je ale mohou najít nejen v obchodech s potravinami. Ve svých pobočkách nebo showroomech je zavedli i obchody Alza, Datart nebo Tchibo.

Důvod je jednoduchý, nejenže tím řetězce šetří už zmíněnou přírodu a usnadňují práci zaměstnanců, ale samozřejmě také náklady na papír, tisk i mzdy personálu. Ty se často šplhaly až do milionů korun ročně.

Zdroj: Kupi.cz, tiskové zprávy jednotlivých řetězců