Diskontní řetězec PENNY odstartoval nový rok soutěží, která vzbudila v české veřejnosti výrazné emoce. Vedle každodenního nákupu potravin za výhodné ceny mohou zákazníci soutěžit i o takové neobvyklé výhry, jako je splátka hypotéky, odvoz limuzínou nebo dokonce chirurgicky zvětšená prsa. Někteří Češi reagují s humorem, jiní nevěří vlastním očím.
PENNY svou kampaní s názvem „Akce, jak si račte přát“ spojilo tradiční spotřebitelskou soutěž s nečekaným nápadem. Zákazníci, kteří nakoupí v hodnotě minimálně 100 Kč a zaregistrují kód z účtenky na webových stránkách řetězce, se mohou zapojit do slosování o ceny, které nejsou běžnou součástí podobných akcí v supermarketech.
„Tato kampaň je naší odpovědí na touhu našich zákazníků po výhodných nabídkách a nezapomenutelných zážitcích. Chceme jim ukázat, že PENNY nenabízí jen široký sortiment za nejlepší ceny, ale dokáže je také překvapit a pobavit,“ uvedl pro Kupi.cz Vít Vojtěch, ředitel strategického marketingu PENNY.
Kampaň vzbudila rozruch nejen v online prostoru, ale i mezi zákazníky přímo v prodejnách. Fotografie bujného dekoltu doplněná popiskem „silikonová prsa, pár, různé velikosti“ působila na mnohé překvapivě až drze. Někteří si mysleli, že jde o žert nebo dokonce hackerský útok na webové stránky řetězce.
Reakce veřejnosti na soutěž PENNY pod facebookovým postem nákupního rádce Kupi.cz jsou různorodé.
Tyto reakce ukazují různorodost názorů od humoru, zmatení přes kritiku až k pobavení, což jen potvrzuje, že soutěž PENNY rozhodně přitáhla pozornost a rozproudila veřejnou debatu.
V marketingu se říká, že trochu humoru okořeněného špetkou kontroverze je skvělým receptem, jak zaujmout a nalákat nové zákazníky. A přesně to dělá PENNY – vsadilo na odvážnou komunikaci, která rozhodně nenechá nikoho chladným. „Tato strategie je pro značku odvážným tahem. Ukazuje, že se nebojí vystoupit ze stínu stereotypů a zároveň pobavit své zákazníky. Takové nápady přitahují pozornost, přinášejí nové zákazníky a zvyšují povědomí o značce. Jasně, je to risk, ale v dnešní době je právě odlišnost klíčem k úspěchu,“ komentuje kampaň PENNY Linda Michalčíková, šéfredaktorka nákupního rádce Kupi.cz.
Penny prostřednictvím kampaně cílí především na mladší publikum, které ocení humor a nadhled. Výběr výher, od splátky hypotéky až po silikonová prsa, má ukázat, že řetězec dokáže nejen nabídnout široký sortiment za výhodné ceny, ale i pobavit. Soutěže jsou ve velkých řetězcích populární. Pravidelně se soutěží v Lidlu, Tesco, Albertu nebo Bille a dalších řetězcích o nákupy zdarma, spotřebiče nebo jiné atraktivní ceny.
Zdroj: Kupi, PENNY