Každému se někdy stane, že si během nakupování uvědomí, že nechce zboží, které si dal do košíku. Nastává dilema, zda jít přes celý obchod a vrátit ho na své místo, nebo ho dát kamkoliv jinam s domněním, že se o to personál postará. Jak to funguje?
Mnozí mají problém dávat věci na své místo u sebe doma, takže je jasné, že jinak tomu nebude ani v obchodech. A právě o tomto nešvaru bude i tento článek. Když jsme se zeptali lidí, jestli věci vrací na své místo, či nikoliv, skoro nikdo se nepřiznal a všichni tvrdí, že poctivě vrací. Přitom reálná zkušenost říká, že se to v obchodech děje a pravidelně.
Není to poprvé, co jsme si všimli, že se mezi regály objevuje zboží, které tam vůbec nepatří. U trvanlivých potravin by to nebyl takový problém, ale všímáme si chlazených produktů mimo chlaďák, nebo dokonce mražených výrobků válejících se pod regály i na zemi. Mnohdy to vypadá, že to zákazníci dělají schválně. Někteří si údajně nepamatují, odkud zboží vzali, tak je pro ně toto nejpohodlnější cesta. Roli hraje jistě i lenost a nevychovanost, to zejména u některých mladistvých.
Na našem facebooku jsme se vás před nějakou dobou zeptali, jak se v této situaci zachováte. Čekali jsme, že se lidé přiznají spíše, než kdybychom se jich ptali z očí do očí na ulici. A jak na naši otázku reagovali?
„Je to slušnost, jenom, když se to stane u pokladny, tak tam to tedy nechám, ať nezdržuji,“ říká uživatelka Taťána.
„Ano, vracím, nesnáším, když najdu balíček syrového masa mezi oplatkama. Lidé by měli nakupovat trochu s rozumem a když už to nechtějí, tak by to syrové maso mohli dát aspoň do chlaďáku a né mezi oplatky, které si kupují děti,“ uvádí uživatelka Kateřina.
„Neberu zboží, které nechci, a tak pak nemusím přemýšlet, kde co nechám,“ řeší to prakticky uživatelka Luďa.
„Dávám vždy vše na své místo, i kdyby to znamenalo, že budu muset obejít celý obchod. Je to proto, že jsem sama pracovala v obchodě a vím, jak je nepříjemné a obtěžující vše po zákaznících uklízet. Navíc je to moje chyba, že jsem si vzala něco, co nechci. Pokud to někdo vracet nechce, měl by danou věc alespoň dát nejbližšímu zaměstnanci, nikoliv ji bez upozornění umístit tam, kam se mi zachce. Mražené i chlazené může poté být na vyhození,“ komentuje bývalá zaměstnankyně obchodu Karolína.
Pochopitelně nás zajímalo, jak se k tématu staví obchodní řetězce. „Občas se tyto situace stát mohou, ale naši zaměstnanci pravidelně dbají na čistotu prodejní plochy. V případě, že jde o čerstvé produkty nebo produkty, které musí splňovat teplotní podmínky (např. chlazené, mražené zboží), jsou tyto produkty odepsány a nevrací se zpět do prodeje. V případě suchého sortimentu je naši zaměstnanci vrátí na původní místo,“ uvádí pro Kupi.cz za Kaufland Renata Maierl.
Redakci se vyjádřila i mluvčí společnosti Globus Aneta Turnovská: „Navracení zboží zpět na své místo do regálu, kam patří, je běžnou činností našich kolegů působících na nákupní ploše. Na správné umístění sortimentu se soustředíme soustavně. V případě zboží podléhajícího rychlé zkáze při nesprávné manipulaci nebo v případě nebaleného pečiva je zboží likvidováno. Nejde však o nijak dramatické množství.“
„Se zbožím odloženým do jiného než původního regálu se v našich prodejnách samozřejmě setkáváme. Takto odložené výrobky vrací na původní místa v regálu naši kolegové, mezi jejichž povinnosti patří také udržování pořádku na prodejní ploše. V případě, že se jedná například o chlazené produkty, které skončí mimo chladicí regály, vzhledem k porušenému teplotnímu řetězci se již na svá místa nevrací a kolegové je stahují z prodeje,“ říká pro Kupi.cz tisková mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková.
Zdroj: Kupi.cz