Amazon, jeden z největších hráčů na trhu, rozjíždí nový koncept Amazon Haul, kterým chce konkurovat čínským platformám jako Shein, Temu nebo TikTok Shop. Nabízí levné kousky z módy, elektroniky, domácích potřeb a dalších kategorií, a to vše s cenovým limitem do 20 dolarů.
E-commerce gigant Amazon se rozhodl změnit směr, aby stačil svým konkurentům. Již více než dvě dekády online obchod spolupracuje s nezávislými prodejci a plánuje v tom pokračovat novou službou nazvanou Amazon Haul. Ta je dostupná v beta verzi pouze na mobilních zařízeních a omezuje se jen na zákazníky v USA.
V nabídce je cenově dostupná móda, potřeby pro domácnost, elektronika a další, a to za cenu maximálně 20 dolarů. Typická doba dodání z Číny by měla být jeden až dva týdny a produkty jsou kryty zárukou Amazon A-to-z.
K tomu viceprezident pro celosvětové prodejní partnerské služby společnosti Amazon Dharmesh Mehta uvádí: „Cílem Amazon Haul je pomoci udělat nakupování (…) snadnějším a cenově dostupnějším, a to vše se zárukou produktů Amazon A-to-z, takže zákazníci mohou nakupovat s jistotou, že produkty, které kupují, jsou bezpečné, originální a v dobrém stavu.“
Všechny produkty na stránce se dají pořídit za maximálně 20 dolarů. Většinou by však mělo jít o položky levnější než 10 dolarů, a některé dokonce zákazníci koupí za jeden dolar. Při nákupu více produktů za vyšší cenu se v košíku automaticky načte sleva. Při objednávkách nad 50 dolarů půjde o pěti-, u těch nad 75 dolarů i o desetiprocentní slevu.
Shein, jeden z největších módních e-shopů, se stal synonymem pro cenově dostupné trendy už kolem roku 2012, kdy spolupracoval se všemožnými influencery. Zaměřuje se na mladé zákazníky a nabízí široký sortiment oděvů, doplňků, kosmetiky i dekorací pro domácnost.
Levné produkty začínající na částkách pod pět eur se dají objednat i do České republiky. Dorazit by měly do 12 pracovních dní a nad 19 eur využijete dopravu zdarma.
Temu je oproti Sheinu relativní nováček na trhu, objevil se teprve v roce 2022, ale záhy se stal jeho hlavním konkurentem. Láká převážně na obrovské akce – často jde až o 90% slevy – a samozřejmě také nízké ceny, obvykle pod 10 dolarů. Jeho slogan je ostatně „nakupuj jako miliardář“, čímž zdůrazňuje dostupnost produktů pro všechny.
Zajímavé je, že téměř na všechny položky se vztahuje doprava zdarma. Produkty z oblasti módy, technologií, dárkových předmětů či domácích potřeb můžete mít doma v rozmezí pěti až 14 pracovních dní.
Platforma, která dříve sloužila jen k tvorbě krátkých videí, nyní umožňuje uživatelům nakupovat přímo prostřednictvím videí, živých vysílání nebo speciálních odkazů. Ceny i dodací lhůty se liší podle prodejce, TikTok ovšem garantuje ochranu zákazníka.
Zdroje: Kupi.cz