Svou zásilku objednanou přes DPD si zákazníci mohou nově vyzvednout na pobočkách České pošty. Tyto dvě společnosti spolu začaly spolupracovat od 11. listopadu, kdy je výdej možný na 56 pobočkách pošty. Česká pošta se k tomuto kroku rozhodla i proto, že zájem o její vlastní služby klesá.
Online nakupování je nyní jednodušší než kdy dřív. Zákazníkům to usnadňuje i obrovský počet výdejních míst dopravců, kterých neustále přibývá. Čím dál populárnější jsou i boxy, kde si může zákazník svou zásilku vyzvednout klidně i o půlnoci. Novinkou je však možnost si balíky od DPD vyzvednout i na některých poštovních pobočkách, za čímž stojí snaha zejména v nadcházejícícm období před Vánoci rozšířit možnosti vyzvedávání zásilek.
Od 11. listopadu je výdej zásilek DPD umožněn na 56 pobočkách České pošty, do konce roku by měl být výdej možný na 850 z celkových asi 2 900 poboček. Prozatím lze zásilky pouze vydávat, odesílání zásilek DPD přes Českou poštu by mohlo být možné od poloviny příštího roku.
„Pro naše klienty je po celé České republice k dispozici 2 900 poboček. Vzhledem ke klesajícímu zájmu o tradiční poštovní služby jsme připraveni své volné kapacity nabídnout ostatním firmám nebo státním institucím. Pobočková síť, do které jsme začlenili DPD, je další možností, kde si zákazníci našeho nového obchodního partnera mohou vyzvednout své balíky. Obzvláště v předvánočním období, které je pro každou logistickou společnost vrcholem sezóny, je každé další výdejní místo vítané,“ sdělila pro Kupi Martina Ivanová, ředitelka pobočkové sítě České pošty.
Zákazníci si mohou své zásilky posílat už od poloviny roku 2023 i do AlzaBoxu, a to bez nutnosti mít objednávku od Alzy. Společnost totiž v loňském roce jako první umožnila výdej zásilek největších českých dopravců, mezi které patří PPL, Zásilkovna, Balíkovna, DPD, GLS, DLH a WE||DO.
„AlzaBoxy v České republice, na Slovensku a v Maďarsku disponují měsíční doručovací kapacitou až 6,7 milionů balíčků a tento počet navíc neustále narůstá. Doručení do AlzaBoxů patří mezi oblíbené způsoby dodání objednávek z Alza.cz, volí ho víc než 50 procent zákazníků, a to zejména díky časové flexibilitě, jednoduchosti a rychlosti dodání,“ vysvětluje Jakub Krejčíř, místopředseda představenstva Alza.cz.
AlzaBoxy lze využít nejen k vyzvedávání zásilek, ale i k jejich odesílání a dokonce i k případné reklamaci, která se tímto způsobem stává velmi snadnou. Zásilka zákazníků, kteří si ji nechají doručit do boxů, ujede o 30 % kratší vzdálenost než zásilka doručená na adresu, čímž se snižuje uhlíková stopa.
Zdroje: Kupi, Česká pošta