Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Německý obuvnický gigant kupuje práva na Esprit. Potvrdil to český zástupce

HJBC / Shutterstock.com

Mnohé obchody prodávají nejen výrobky svých privátních značek, ale mají práva či licence na jiné značky, jejichž zboží nabízejí svým zákazníkům. Známý prodejce obuvi nyní získal práva na proslulou značku.

Přečtěte si také

Tohle kupujete! Mražené filé může být z velké části jen zmrzlá voda

Co znamená „koupit práva“?

Určitě jste si všimli, že mnohé obchody nabízejí a prodávají nejen své zboží, ale mají ve své nabídce i jiné značky, příkladem může být Humanic, Sports Vision, Sephora, Douglas, Half Price, Sports direct nebo Deichmann. Mezi prodejcem a značkami dochází k uzavření podmínek spolupráce, které jsou ve většině případů vázány přísnou mlčenlivostí. Co je ale jasné, že takové ujednání musí být výhodné pro obě strany.

Z různých důvodů někdy může dojít k tomu, že samotný prodejce je tak úspěšný, že si může dovolit koupit práva na určitou značku a nakládat tak s jejím zbožím. Důvodem prodeje mohou být finanční problémy nebo lákavá nabídka.

Návrat zkrachovalého Espritu

Již v květnu tohoto roku vyhlásila značka Esprit insolvenci. Důvodem mělo být navýšení nákladů na dopravu, vysoké ceny energií, ale i vysoké nájmy. Ochranná práva koupila britská společnost Alteri Investors, která ale nevyjádřila zájem o pokračování provozovatelské činnosti. Zboží zkrachovalé značky Esprit se opět vrátí v partnerském prodeji, tedy na evropském a americkém trhu. A nyní do hry vstoupila firma Deichmann, která se rozhodla pro koupi práv na značku. Kupec se hledal od dubna.

Bankrot známých značek

Esprit ale není jedinou společností, která se ocitla v problémech. Příkladem je značka Tupperware, která se zaměřovala na prodej kuchyňských potřeb, nebo z kosmetického odvětví Avon. Obě značky fungovaly na základě domácího prodeje produktů.

V tomto případě se jedná o poměrně novou událost, ale pokud se budeme bavit o tom, koho jsme nadobro ztratili v minulosti, můžeme zmínit řetězce Carrefour (nyní Tesco), Delvitu (nyní Billa) nebo Julius Meinl (nyní Albert). Pamatovat si můžete ale i Hervis, droxi drogerii, next, hračkářství Hamleys nebo Kiku.

Mino Surkala / Shutterstock.com

Deichmann kupuje práva na značku Esprit

Objevila se zpráva, že obuvnická společnost Deichmann kupuje práva na značku Esprit pro Evropu a Spojené státy. Vše se má týkat pouze obuvi, nikoliv oblečení. Práva na textil mají přejít na agenturu Theia Brands.

Poprosili jsme o vyjádření českého zástupce: „Společnosti ESPRIT Deutschland a ESPRIT Holdings Ltd., Hongkong podepsaly závaznou dohodu s prodejcem obuvi Deichmann SE se sídlem v Essenu. Tato dohoda stanovuje převzetí práv ke značce ESPRIT a dalších nehmotných aktiv pro Evropu. Společnost Deichmann získává kompletní práva na značku, hodlá se však soustředit na oblast obuvi. Již od roku 2019 je společnost Deichmann držitelem licenční značky ESPRIT. Strany se dohodly, že nebudou zveřejňovat podmínky uzavřené dohody,” uvedl pro Kupi Radovan Fojt, Head of Marketing CZ and SK.

Zdroj: Retaildetail, Deichmann, Kupi, CzechCrunch, Forbes