Německý řetězec TEDi otevřel v Česku několik obchodů už v roce 2020, od té doby se mírně rozrostl. Ačkoliv u nás stále nemá tolik obchodů jako třeba Pepco nebo Tiger, plánuje jich v Evropě otevřít až 10 000.
TEDi je oblíbený řetězec nabízející různé doplňky do domácnosti, hračky, ale i věci pro zvířata za velmi nízké ceny. V Česku zatím není tak známý jako třeba Action, to by se ale mohlo v blízké budoucnosti změnit. TEDi se totiž chystá rozšířit svou síť obchodů.
Nejvíce jich aktuálně má v Německu, odkud TEDi pochází, plánuje se však výrazně rozrůst po celé Evropě. V loňském roce otevřelo TEDi 333 prodejen, v plánu má otevřít celkem 10 000 obchodů, což je mnohem více než jeho konkurent Action: Ten si stanovil cíl na 5000 prodejen.
Společnost TEDi vyzývá v aktuální letáku a na webu své zákazníky a příznivce k aktivnímu zapojení do rozšiřování sítě prodejen TEDi. Tato výzva přichází ve chvíli, kdy firma hledá nové a strategicky výhodné lokality pro své pobočky. Zajímá se především o existující nemovitosti vhodné k pronájmu nebo plánované novostavby ve městech s více než 20 tisíci obyvateli.
V Německu má TEDi více než 1900 prodejen, což je činí lídrem na tamním trhu, plánuje jich však otevřít dalších 1000. Podle slov generálního ředitele Petara Burazina chce řetězec otevírání obchodů zrychlit. Neuvedl však zatím, kdy chce svého cíle dosáhnout.
TEDi není jediný obchod s doplňky, jemuž se daří. Oblíbený řetězec Action otevřel svůj rekordní počet prodejen už v roce 2022, kdy jich přibylo 280. Tehdy vstoupil řetězec na desátý trh, kterým bylo Španělsko. V Česku otevřel své prodejny Action už v roce 2020, tuzemští zákazníci si levné zboží velmi rychle oblíbili.
Příliš pozitivní zprávy nemá Pepco, které nabízí kromě doplňků do domácnosti také oblečení pro děti i dospělé. Pepco narozdíl od svých konkurentů plánuje s otevíráním svých obchodů zpomalit. Místo toho se chce zaměřit na zvýšení svých zisků. I proto letos Pepco oznámilo, že skončí na rakouském trhu.
„Skupina dnes dospěla k závěru, že ukončí svou činnost v Rakousku, protože nepředpokládá, že by rakouský trh dosáhl odpovídající úrovně očekávaných výnosů,“ uvedla společnost, která chce v budoucnu otevírat prodejny v jiných zemích.
Na otázku, zda by přivítali rozšíření diskontních prodejen TEDi v Česku, odpověděli respondenti oslovení před obchodním domem jednoznačně pozitivně. Lidé vyjádřili naději na větší nabídku zboží za dostupné ceny a ocenili by i větší konkurenci, která by mohla vést ke zlepšení služeb.
„Jsem nadšený, že by mohly přibýt nové diskontní prodejny jako TEDi. Myslím, že by to znamenalo větší výběr a lepší ceny pro nás spotřebitele,“ řekl pro Kupi pan Devátý, kterého jsme zastihli před obchodním domem.
„Nové obchody jako TEDi by určitě přinesly zajímavé možnosti, zvláště pro rodiče, kteří hledají cenově dostupné hračky a pomůcky pro domácnost. Já osobně bych to jen uvítala,“ sdělila paní Horáková.
„Když se otevřou nové prodejny, zvýší to konkurenci, což je vždy dobré pro nás zákazníky. Navíc mám rád sortiment, který TEDi nabízí, takže se těším na nové obchody,“ sdílí svůj názor pan Svoboda.
Zdroj: Kupi