V říjnu se u nás koná Papučový den, který podporuje pečující o nevyléčitelně nemocné v místě jejich bydliště. I tento rok se do iniciativy zapojily hypermarkety Globus. Zákazníkům nabízí slevy na domácí obuv, výtěžky z prodeje poté darují mobilním hospicům. Charitativním činnostem se ale věnují i další řetězce. Pomáhat s nimi můžete třeba ženám s rakovinou prsu nebo osobám zasaženým ničivými následky povodní.
Ačkoliv má u nás charita mobilních hospiců svůj den 9. října 2024, v Globusu probíhá Papučový den po dobu téměř dvou týdnů, během kterých prodejny myslely i na zákazníky a jejich motivaci pomoci. Od 25. září do 8. října 2024 můžete v jakémkoliv hypermarketu Globus zakoupit domácí obuv se slevou 20 %, přičemž 10 % z výtěžku prodeje půjde na podporu mobilních hospiců, které zajišťují, aby nevyléčitelně nemocní nemuseli do ústavní péče a bylo o ně postaráno u nich doma. Loni se v rámci této akce například prodalo přes 4,5 tisíce párů domácí obuvi.
Akce se potom vztahuje jak na nákup domácích přezůvek pro dospělé, tak i dětských. „Chceme podpořit všechny zákazníky bez rozdílu věku, a proto do akce zahrnujeme i dětské papuče,“ přiblížila pro Kupi tisková mluvčí Globusu Aneta Turnovská.
Papučový den potom můžete v prodejnách Globus využít nejen k podpoře dobré věci, ale také k domácímu obutí celé rodiny za výhodnější ceny.
A jak v prodejnách Globus poznáte zlevněné papuče, které spadají do charitativní akce? „Ve všech našich hypermarketech je obuv zahrnutá do této akce označena A4 propagačními materiály a také přepočtovou tabulkou s cenami, aby zákazníci snadno našli produkty zařazené do slevy. Usilujeme o to, aby orientace v rámci akce byla pro všechny zákazníky co nejjednodušší,“ doplnila na náš dotaz pro Kupi Turnovská.
Společnost Primark zase zahájila koncem září již čtvrtý ročník celosvětové kampaně na podporu boje proti rakovině prsu s názvem „Jsme s vámi“. Kromě finančních darů věnovaných na zvyšování povědomí, výzkumu a podpory onkologických služeb, budou mít možnost se prostřednictvím sbírky v prodejnách zapojit i sami zaměstnanci a zákazníci. V Česku budou vybrané finanční prostředky věnovány Alianci žen s rakovinou prsu.
„Společnost Primark se zavázala podporovat ženy ve všech fázích jejich života. Chceme, aby se i ženy, které onemocněly rakovinou prsu, cítily silné a sebevědomé. Proto letos v říjnu a po celý rok podporujeme osvětu o rakovině prsu a ženy, které jí onemocněly, prostřednictvím našich cenově dostupných výrobků po operaci a darů neziskovým organizacím,“ uvedl Maciej Podwojski, ředitel společnosti Primark pro střední a východní Evropu.
V rámci kampaně představí Primark také novou kolekci, která uvede 37 výrobků rozdělených do dvou kategorií. První s cenovkami od 210 korun nabídne specializované produkty vyvinuté pro ženy po operaci prsou. Druhá je limitovaná edice solidarity k příležitosti měsíce boje proti rakovině prsu. Ta zahrne oblečení pro volný čas, spodní prádlo, pyžama, kosmetiku i různé doplňky. Kolekce budou dostupné ve všech prodejnách od 1. října.
Celá řada firem a řetězců také v posledních dnech spouští veřejné sbírky na podporu lidí zasažených ničivými povodněmi. Jednou z nich je například společnost Kofola, která umožňuje přispět skrze portál Donio. Celkový výtěžek potom půjde konkrétním rodinám a lidem z Krnova, Hanušovic, Litovle a přilehlých obcí, kteří požádají o pomoc skrze speciální formulář dostupný na webu Kofoly.
„V Krnově jsme jako Kofola odjakživa doma. (…) Ačkoli máme sami plno práce s úklidem, zvláště v Krnově, na místech, kde působíme, nám opravdu záleží. Chceme nabídnout cílenou pomoc tamním rodinám, jednotlivcům i komunitám,“ uvedl ke sbírce Jannis Samaras, majitel Kofoly.
Přispívat na povodně mohli do konce září i zákazníci Kauflandu nebo Lidlu, řetězce vybrané prostředky předali České federaci potravinových bank, která je dále rozdělila podle aktuálních potřeb v postižených oblastech. Podle tiskových zpráv obou řetězců se za jediný týden podařilo v prodejnách Kaufland vybrat částku 8 637 900 Kč, v prodejnách Lidl se zase naplnilo 310 palet s trvanlivými potravinami a drogerií.
Zdroje: Globus, Primark, Kaufland, feedit.cz, Kofola