Trendyol je turecký internetový obchod nejen s oblečením, ale i doplňky do domácnosti, který se vyznačuje nízkými cenami. V příštím roce se čeští zákazníci mají dočkat novinek. Obchod bude mít větší nabídku a kromě toho i kratší dobu doručení, jelikož bude mít sklady v Česku.
Trendyol je turecký internetový obchod nabízející přes 9 tisíc značek. Většina z nich spadá pod koncept ultra fast fashion, který zatěžuje planetu, to ale nic nemění na tom, že lidé mají rádi levné věci. Ačkoliv e-shop Trendyolu v Česku už funguje, je to jen malý zlomek toho, co zákazníky čeká. Nyní má e-shop přibližně týdenní dodací lhůtu, která se má v příštím roce podstatně zkrátit díky zřízení skladu přímo v Česku.
Zboží značky Trendyol lze už delší dobu koupit třeba na Zalandu nebo About You. Kromě levného zboží ale prodejce nabízí i kvalitnější kousky, takže si přijde na své skutečně každý zákazník.
Trendyol se může chlubit širokou nabídkou, která nezahrnuje pouze vlastní značku. Kromě svých produktů totiž prodává i zboží jiných značek, z těch známějších byste na e-shopu narazili například na Nike nebo Adidas. A právě větší výběr značek nás v Česku čeká.
Trendyol hodlá do svého sortimentu na českém trhu zařadit i lokální značky, což může být pro zákazníky velmi zajímavé. „Budeme integrovat lokální prodejce, je to důležitá součást našeho plánu. Chceme jít českým zákazníkům co nejvíc naproti – máme českou aplikaci, do které chceme přidat české značky,“ sdělil v rozhovoru pro Hospodářské noviny prezident Trendyolu Caglayan Cetin s tím, že první reakce obchodníků jsou pozitivní, a dodává, že jim má Trendyol co nabídnout. „Můžu vás ujistit, že během dvou tří let bude Trendyol také jeden z největších inzerentů ve vaší zemi.“
Ačkoliv šéf společnosti říká, že Trendyol na český trh přichází v míru a nebrání se spolupráci s dalšími značkami, konkurence to dost možná uvidí jinak. Ani tak to nebude mít prodejce jednoduché, lidé jsou totiž zvyklí si oblečení kupovat v obchodech, které jsou na trhu už skutečně dlouho a za tuto dobu si stihli vybudovat silné místo na českém trhu. Jedná se například o tyto obchody:
Za zmínku stojí i kamenné prodejny, jako je H&M, Reserved nebo třeba Bershka či Stradivarius. Všechny tyto značky totiž lze zakoupit i online.
Ultra fast fashion značky naší planetě nejspíš moc neulehčují a přináší značnou zátěž pro životní prostředí. Tyto značky se vyznačují neustálými novinkami, kterých denně přibývají tisíce i desetitisíce kusů. Toto zboží nebývá příliš kvalitní, jelikož se výrobce soustředí víc na kvantitu než kvalitu, takže věci dlouho nevydrží a už při jeho výrobě je zřejmé, že brzy skončí v koši.
Zdroj: Hospodářské noviny, Kupi