Trendyol je turecký internetový obchod nejen s oblečením, ale i doplňky do domácnosti, který se vyznačuje nízkými cenami. V příštím roce se čeští zákazníci mají dočkat novinek. Obchod bude mít větší nabídku a kromě toho i kratší dobu doručení, jelikož bude mít sklady v Česku.
Trendyol je turecký internetový obchod nabízející přes 9 tisíc značek. Většina z nich spadá pod koncept ultra fast fashion, který zatěžuje planetu, to ale nic nemění na tom, že lidé mají rádi levné věci. Ačkoliv e-shop Trendyolu v Česku už funguje, je to jen malý zlomek toho, co zákazníky čeká. Nyní má e-shop přibližně týdenní dodací lhůtu, která se má v příštím roce podstatně zkrátit díky zřízení skladu přímo v Česku.
Zboží značky Trendyol lze už delší dobu koupit třeba na Zalandu nebo About You. Kromě levného zboží ale prodejce nabízí i kvalitnější kousky, takže si přijde na své skutečně každý zákazník.
Trendyol se může chlubit širokou nabídkou, která nezahrnuje pouze vlastní značku. Kromě svých produktů totiž prodává i zboží jiných značek, z těch známějších byste na e-shopu narazili například na Nike nebo Adidas. A právě větší výběr značek nás v Česku čeká.
Trendyol hodlá do svého sortimentu na českém trhu zařadit i lokální značky, což může být pro zákazníky velmi zajímavé. „Budeme integrovat lokální prodejce, je to důležitá součást našeho plánu. Chceme jít českým zákazníkům co nejvíc naproti – máme českou aplikaci, do které chceme přidat české značky,“ sdělil v rozhovoru pro Hospodářské noviny prezident Trendyolu Caglayan Cetin s tím, že první reakce obchodníků jsou pozitivní, a dodává, že jim má Trendyol co nabídnout. „Můžu vás ujistit, že během dvou tří let bude Trendyol také jeden z největších inzerentů ve vaší zemi.“
Ačkoliv šéf společnosti říká, že Trendyol na český trh přichází v míru a nebrání se spolupráci s dalšími značkami, konkurence to dost možná uvidí jinak. Ani tak to nebude mít prodejce jednoduché, lidé jsou totiž zvyklí si oblečení kupovat v obchodech, které jsou na trhu už skutečně dlouho a za tuto dobu si stihli vybudovat silné místo na českém trhu. Jedná se například o tyto obchody:
Za zmínku stojí i kamenné prodejny, jako je H&M, Reserved nebo třeba Bershka či Stradivarius. Všechny tyto značky totiž lze zakoupit i online.
Trendyol je další ultra fast fashion značkou, která to naší planetě nejspíš moc neulehčuje. Podobně jako Shein nebo Temu přináší jejich zboží značnou zátěž pro životní prostředí. Tyto značky se vyznačují neustálými novinkami, kterých denně přibývají tisíce i desetitisíce kusů. Toto zboží není příliš kvalitní, jelikož se výrobce soustředí víc na kvantitu než kvalitu, takže věci dlouho nevydrží a už při jeho výrobě je zřejmé, že brzy skončí v koši.
Zboží je velmi levné i z toho důvodu, že společnosti nedostatečně odměňují své zaměstnance (nejčastěji z bangladéšských továren), tudíž si mohou dovolit nastavit nižší cenu než konkurence. To je samozřejmě velice špatný přístup, protože kvůli tomu trpí stovky tisíc lidí po celém světě. A to je jedním z důvodů, proč je Trendyol spolu s dalšími značkami silně kritizován.
Zdroj: Hospodářské noviny, Kupi