Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Obchody kvůli zboží pod regály přicházejí o tisíce. Zákazníci ho tam někdy i schválně zakopávají

1000 Words / Shutterstock.com

Napadlo vás někdy podívat se pod regál v obchodě? Možná byste byli hodně překvapení! Často se tam totiž nachází zboží, které padá zákazníkům přímo z rukou. To se pak někdy i rozbije nebo rozlije. Někteří obchodníci tomu ale chytře předcházejí.

Přečtěte si také

Zkontrolujte si peněženku! V oběhu jsou vzácné desetikoruny, které mají statisícové hodnoty

Co je pod regálem, to se nepočítá

Dneska nebude hlavním tématem podpultové zboží, nýbrž podregálové. Jak tomu bývá zvykem, sem tam při nakupování někomu něco upadne a je jedno, jestli omylem, nebo záměrně. Ať tak, či tak, pod regálem mnohdy můžete najít opravdové poklady. Zakopnuté čerstvé i trvanlivé zboží může řetězcům zadělat na pořádné problémy. Zeptali jsme se, jak to vidí zaměstnanci, ale i zákazníci – jak se staví k tomu, když jim něco upadne?

Potraviny pod regálem mohou nejen přilákat kdejaká zvířátka, což je problém, a navíc zboží mohou obchody postrádat. Samozřejmě se může stát, že z občas děravých rukou něco vypadne, záleží ale, jak situaci daná osoba vyřeší. Situace je navíc jiná, pokud dojde nejen k upadnutí, ale i rozbití.

Personál má se zakopnutým zbožím četné zkušenosti

„Pracuji ve známém řetězci a každý týden uklízíme prostory pod regály. U pečiva, které drobí a padá na zem, je to normální, ale u baleného zboží už méně. Většinou je pod regály zakopnuté takové množství potravin, že ani není možné, aby to bylo omylem. A nejhorší je, když tam najdeme rozprsklý jogurt, rozbalené pečivo nebo rozmražené jídlo, které se stihlo rozmrazit a samozřejmě je poté neprodejné. Nejen, že nám to přidělává práci, ale přitahuje to zvířata, která v obchodě nechceme a ani nesmíme mít. V takovém případě to ale lze těžko zajistit,“ říká prodavačka Pavla.

Svůj postoj přidává i prodávající Barbora, která má názor jasný: „Jsem přesvědčená o tom, že to všichni dělají schválně a my pak můžeme veškeré zboží pod regálem vyhodit. Pokud má člověk obě ruce a obě nohy, jistě se může sehnout a zboží ze země sebrat. Několikrát jsem takhle i dospělé lidi viděla, jak jim něco spadlo a prostě to tam zakopli schválně. Když se to stane, jdu se slušně daného zákazníka zeptat, proč to udělal. Většinou se omluví a zboží vytáhneme.“

The Toidi / Shutterstock.com

A co vy, zákazníci, jak se v obchodě ke zboží chováte?

Zajímala nás i druhá strana, tedy nakupující a jejich postoj ke zboží. Otázka zněla: „Co děláte, když vám zboží spadne na zem?“

„Když mi něco spadne, tak se ohnu, seberu to a vrátím zpátky. Ale moc dobře vím, na co se tu naráží, a chápu to. Spoustu lidí to nechá na zemi, v horším případě to zakopnou pod regál a vezmou si nové balení. Obchody pak musí mít pěkná manka, zvlášť, pokud prostor pod regály nekontrolují.“ – Ivan

„Vzhledem k tomu, že jsem v důchodovém věku a zdravotních problémů mám hodně, včetně bolesti zad, odmítám se zbytečně ohýbat. Pokud se stane, že mi něco spadne, najdu někoho z personálu a oznámím mu to. Samozřejmě se omluvím a ještě se mi nestalo, že by s tím měl někdo problém, naopak vždy každý chápe.“ – Eva

„Tak jo, přiznám se. Někdy jsem líný, a tak se občas může stát, že danou věc nezvednu a nechám ji tam ležet. Ale rozhodně to nedělám schválně, že bych něco házel na zem a kopal to pod regál, kde to není vidět.“ – Petr

Lze se tomu i vyvarovat

Penny Market zapadání zboží pod regál předchází: „K těmto situacím v našem řetězci nedochází. Ve spodní části regálů máme umístěnou příčku, která právě zapadnutí pod regál zabraňuje,“ komentuje pro Kupi tiskový mluvčí Penny Tomáš Kubík.

„Vzhledem k umístění záslepek nebo zásuvek pod regály se v prodejnách dm s touto problematikou nesetkáváme. Přesto jsou tyto prostory pravidelně kontrolovány, a to v rámci zbožové inventury a úklidu,“ uvádí pro Kupi manažer komunikace pro dm Ing. Jiří Peroutka.

Vyjádřila se i Veronika Neradová za Teta drogerii: V naší síti prodejen tento problém neevidujeme, pod regály nemáme ani prostor.“

Zdroj: respondenti redakce, Penny Market, dm, teta