Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Průzkum mezi pokladními: Zákazníci jsou nevychovaní, drzí, ale občas i pobaví, říkají

Krakenimages.com / Shutterstock.com

Udělali jsme si soukromý průzkum mezi pokladními a zeptali jsme se jich na zákazníky. Jaké mají zkušenosti s chováním návštěvníků supermarketů a jaké jsou jejich nejhorší zlozvyky? Dle jejich slov se neustále opakují hlášky, které pokladní otravují, ale někdy i pobaví.

Přečtěte si také

Výrobci klamou o složení slaniny, ukázal dTest v nedávném hodnocení

Dělat pokladní může být kumšt

Pokladní není snadná pozice, i když ji někteří za příliš jednoduchou a podřadnou považují. Prodavači a prodavačky musí být pozorní, soustředění, odolní vůči stresu a zapálení do práce. Navíc pracují s lidmi, se kterými není vždy jednoduché vyjít. Většina z nich se řídí heslem „náš zákazník, náš pán“, ale jsou to také jen lidé, kteří mají emoce.

Právě komunikaci se zákazníky podkladní hodnotí jako nejnáročnější. Proto jsme je oslovili za účelem průzkumu nejčastějších hlášek, kterými zákazníci pokladní otravují, rozesmějí, ale i naštvou.

Když se zákazníci chovají nevhodně

Mezi nakupujícími jsou lidé, kteří pokladními opovrhují, nemají dobrý den nebo možná prošli nesprávnou výchovou. Vypovídá o tom jejich jednání, kterým dokážou pokladním pěkně zkazit náladu, nebo dokonce celý den.

„Jsem už po těch letech úplně alergická na zákazníky, kteří tykají. Možná se to bude zdát jako vymyšlená pohádka, ale opravdu existují ti, kteří se s vykáním neobtěžují. A nejsou to jen mladíci, ale i důchodci nebo lidi v produktivním věku. Nejdřív jsem proti tomu bojovala, ale zjistila jsem, že to nemá smysl. Nejlepší je je ignorovat. Vždycky mě to ale naštve, protože si pak připadám méněcenná.“ – Alena (52)

„Dokáže mě vytočit do běla, když se mnou zákazníci jednají jak s člověkem s demencí. Nepozdraví, nepoděkují, nerozloučí se, neřeknou prosím a nejlepší je věta ‚Budu kartou‘. Samozřejmě chápu, co tím chtěl básník říci, ale nedává to smysl.“ – Květa (37)

„Nesnáším, když se semnou zákazník hádá o tom, co chtěl. Něco si objedná, a když to přinesu, tak se začne rozčilovat, že chtěl něco jiného a nenechá si vysvětlit, že se špatně vyjádřil.“ – Jan (39)

Dusan Petkovic / Shutterstock.com

Umí i pobavit

V některých případech mají pokladní v práci za pokladnou i zábavu a jsou situace, které popisují jako humorné.

„Mě dokáže rozesmát, když se mi snaží zákazník vnutit kartičku od konkurenčního obchodu a nechápe, že mi to tu kartu nebere. Jednou mě dokonce jeden pán přesvědčoval, že je v Albertu místo Tesca. Nakonec jsme se domluvili, ale trvalo to.“ – Kryštof (25)

„Jednou nám do obchodu volal pán a ptal se na cenu zboží. Nevěděla jsem z hlavy, tak jsem mu řekla, že to zjistím a zavolám. Tak jsem to i udělala, a jakmile jsem mu cenu oznámila, řekl mi, že je to nějaký nesmysl a že mu mám zavolat znovu, prý bude dělat, že jsem mu ještě nevolala. To mě tedy pobavilo.“ – Lucie (29)

Otravné hlášky, které se stále dokola opakují

Zákazníci si oblíbili reakce, které používají pravidelně. Pokladní jsou tím ale už otrávení.

„Staré známé ‚účtenku si nechte, mně ji nikdo neproplatí‘ nebo ‚účtenku dejte Babišovi mě silně otravuje. Někdy se neudržím a dám to najevo grimasou.“ – Ivana (41)

„Nemůžu vystát trapnou větu ‚dnes to asi bude zadarmo, kterou zákazníci používají ve chvíli, kdy něco nefunguje v systému. Dokonce jednou takhle pán odešel bez zaplacení, protože pospíchal a neměl čas počkat dvě minuty. Tenkrát jsem ho nechala a zaplatila to za něj, dnes už bych to neudělala.“ – Lyuba (52)

Zdroj: Kupi