Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Restaurace záměrně plní obaly značky Heinz jiným kečupem. Řešením má být změna designu lahví

VGV MEDIA / Shutterstock.com

Značka Heinz se potýká s problémem, který chce efektivně vyřešit. Provozovatelé restaurací totiž plní prázdné obaly od kečupu levnějšími variantami, čímž klamou své zákazníky. To se výrobci rajčatové omáčky pochopitelně nelíbí.

Přečtěte si také

Retro olejové kuličky do koupele jsou zpět: Kde je koupíte a kolik stojí?

Ikonická značka Heinz vyrábí kečupy od roku 1876 a za dlouhou dobu výroby se podařilo vyvinout jedinečnou chuť, kterou jen tak žádný výrobce nepřekoná. Kečup originální chuti si oblíbily miliony lidí po celém světě a někteří na něj nedají dopustit, dokonce jiný ani nepozřou. Samozřejmě na trhu je aktuálně velké množství výrobců, kteří rajčatovou omáčku vyrábějí. Ta od Heinz ale patří k nejoblíbenějším, proto také není nejlevnější.

Podvod s kečupy pověstné značky Heinz

Provozovatelé restaurací chtějí svým hostům dopřát to nejlepší, splnit jejich očekávání, ale zároveň ušetřit. Proto se v souvislosti s kečupy Heinz dopouštějí „malého“ podvodu. Mají za to, že zákazníkům stačí vidět originální obal a nepoznají pravý Heinz od jiné značky. Proto plní prázdné lahve značkového kečupu levnějšími variantami. Na to ale výrobce přišel a nechce to nechat jen tak.

Řešením má být změna designu obalů

Po dlouhém zvažování nakonec Heinz přistoupil k radikální změně. Lehce přetvořil design obalů tak, aby na nich byla vyobrazena červená barva, stoprocentně shodná s barvou kečupu. V případě naplnění lahvičky jiným kečupem by tak zákazníci měli poznat, že se jedná o zcela jinou omáčku než tu originální.

Vyobrazená barva má být na samolepce, která je na lahev nalepená. Je možné, že půjde lepenka sundat, nebo se toto řešení bude dát jinak obejít, což by mohl být problém. Vyřešit by to mohly osobní kontroly v restauračních zařízeních, ale to by vyžadovalo čas i peníze navíc. Pokud se žádné kontroly neplánují, nabízí se otázka, zda bude toto opatření efektivní.

Savvapanf Photo / Shutterstock.com

Švindl odhalili zákazníci přes sociální sítě

Na úmyslnou záměnu omáček za kečup jiných značek upozornili sami zákazníci, kteří mají, jak se zdá, vytříbený jazýček. Jiní ale komentují, že chuť nerozeznají, a tak to mnozí nemají šanci dle chuti poznat.

„Prostřednictvím sledování sociálních médií jsme zjistili, že se tento jev skutečně široce děje. Rozhodli jsme se to vyřešit zábavným a praktickým způsobem, což odráží naši filozofii ‚Musí to být Heinz‘,“ uvedla pro Unilad globální ředitelka komunikace a kreativity značky Heinz Megan Lang.

Heinz Kraft chystá i další změny

Obměna samolepky není jedinou plánovanou úpravou. Značka chce jít ruku v ruce s udržitelností a snížením ekologické stopy a chystá se na výrobu lahví ze snadněji recyklovatelných materiálů ve spolupráci se společností Pulpex. Konkrétně se má jednat o lahve z dřevěné buničiny. Tento krok má pomoci naplnit cíl, kterým je dosáhnout do roku 2050 nulových emisí skleníkových plynů. Poslední zprávy informují o testovací fázi.

„Doufáme, že tuto láhev uvedeme brzy na trh a že budeme první značkou omáček, která spotřebitelům poskytne tuto možnost, která pozitivně ovlivní rozhodování o nákupu. Jsme dychtiví pokračovat v objevování udržitelnějších obalů,“ komentuje na webu Pulpex.com Rashida La Lande, právnička a ředitelka pro udržitelnost a vládní záležitosti ve společnosti Kraft Heinz.

Zdroj: Unilad, Pulpex, Digital Synopsis, Kupi