Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Řetězcům nejsou povodně lhostejné, zakládají vlastní sbírky. Pomáhá Lidl, Kaufland, Globus i Košík

Irina Gutyryak / Shutterstock.com

Aktuálně se tisíce lidí potýká s následky povodní. Pomoci mají nejen dobrovolníci, ale také právě probíhající sbírky. Ty zakládají i známé obchodní řetězce, jenž se snaží svým zákazníkům situaci ulehčit. Přinášíme přehled, kde všude můžete přispět.

Přečtěte si také

Česká pošta a DPD spojují síly: Balík z DPDčka vyzvednete nově i na poště

Finanční i hmotná pomoc

Nedávné povodně způsobily velké škody. Mnoho lidí přišlo o střechu nad hlavou, ale i o oblečení, věci osobní potřeby, hygienické pomůcky apod. Nyní je třeba, aby každý, kdo může, přiložil ruku k dílu a pomohl, ať už finančně nebo hmotně. Obchodní řetězce situace nenechává chladnými a také se zapojují. Vyhlašují sbírky a zaměřují se i na finanční pomoc.

Kaufland a Lidl pomáhá lidem ze zasažených oblastí

Podniky Kaufland a Lidl se spojily s Českou federací potravinových bank a vyhlašují na prodejnách sbírky, které mají pomoci lidem, které postihly povodně.

V případě Lidlu se jedná o shromažďování zejména trvanlivých potravin, přičemž sběr bude trvat do odvolání. Zákazníci mohou věnovat potraviny, jako jsou balené vody (ideálně v šestikusovém balení), káva, čaj, sušenky, ale i hotová či chlazená jídla. Vybrané potraviny dostane následně na starost Česká federace potravinových bank, aby je roztřídila a doručila tam, kde je to potřeba.

Zamrznuti tonovi / Shutterstock.com

Kaufland se rozhodl o vyhlášení finanční sbírky. Zákazníci tak mohou věnovat peněžní příspěvek 50 Kč a výše, přičemž se za vybranou částku pořídí potraviny, ale i hygienické potřeby či čisticí přípravky. Finanční sbírka potrvá do 24. září.

„Současná kritická povodňová situace nás všechny zasáhla a je důležité, abychom si v této těžké době navzájem pomáhali. Pečlivě sledujeme a řešíme situaci ve spolupráci s krizovými štáby a neziskovými organizacemi. Předem děkujeme všem zákazníkům za jejich štědrost a podporu v této těžké době,“ uvedly tiskové mluvčí společnosti Kaufland Česká republika Renata Maierl a Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková.

Nejedná se o jedinou pomoc od těchto dvou řetězců. Oba již během uplynulého víkendu odeslaly plné kamiony s potravinovou pomocí potřebným. Zároveň jsou v kontaktu s neziskovými organizacemi, které řídí koordinaci.

Pomocnou ruku podává i Košík

Pomáhají nejen klasické obchody, ale i ty, které se zaměřují na online prodej. Zákazníci Košíku mají možnost při nákupu přidat do svého nákupního košíku takzvaný Dobroskutek v hodnotě 50, 100, 200 nebo 300 Kč. Košík se zavazuje k tomu, že ještě přidá ze svého pětinu potravin. Tato iniciativa vznikla ve spolupráci s Českou federací potravinových bank.

New Africa / Shutterstock.com

I další pomáhají finančně i hmotně

„Aktuálně jsme vyhradili částku 1 milion korun na pomoc regionům postiženým ničivými povodněmi. Nyní v lokalitách, kde působí naše hypermarkety, řešíme její formu a čerpání s místními městskými samosprávami a organizacemi, které pak následně podporu rozdělí dle potřeby. V tuto chvíli jde předně o regiony Opava, Havířov, Ostrava a Olomouc,“ říká Aneta Turnovská, tisková mluvčí společnosti Globus.

Nejedná se o výjimečnou pomoc, Globus je totiž zvyklý pomáhat. V rámci charitativního programu Globus Lepší svět spolupracuje s organizacemi na pomoci znevýhodněným lidem. Letos se vybralo 2,4 milionu korun.

Finanční pomoc poskytuje i drogerie dm. Albert zase pomáhá svým vlastním zaměstnancům, které přírodní katastrofa postihla.

Zdroj: TZ, Lidl, Kaufland, Globus, Košík