Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Obchody rozšiřují sortiment o nové privátní značky. U zákazníků boduje český původ i příznivé ceny

defotoberg / Shutterstock.com

V posledních letech pozorujeme v obchodním průmyslu zvýšený trend rozšiřování sortimentu supermarketů a hypermarketů o privátní značky. Některé mají nižší cenu, jiné jsou zase v prémiové kvalitě. A mezi zákazníky jsou produkty těchto značek velmi oblíbené.

Přečtěte si také

Jak na to, aby vánoční hvězda zčervenala do Vánoc? Dodržujte několik zásad a návštěvy vám ji budou závidět

Důležitá je cena i kvalita

Obchodní řetězce již standardně nabízejí produkty vlastních privátních značek. Mnohdy je na první pohled ani nepoznáte, protože v jejich názvu už nemusíte najít název obchodu. Řetězce pod svými značkami nabízejí kvalitní produkty v moderních obalech s neotřelými designy a můžete si vybrat mezi různými cenovými relacemi.

Podniky totiž myslí na všechny své zákazníky a prodávají tak výrobky těm, kteří ocení nižší cenu, ale i těm, kteří dávají přednost prémiové kvalitě či specializovaným potravinám, jako jsou ty bez laktózy, bez lepku nebo v bio kvalitě. Některé se dokonce zaměřují na své nejmenší zákazníky.

Z analýzy vyplývá, že zákazníci mnohdy dávají přednost privátní značce před jinou z důvodu důvěry, exkluzivity i domácího pocitu.

Globus zařazuje novou privátní značku Váš výběr

Obchodní řetězec Globus se pyšní čtyřmi potravinovými a deseti nepotravinovými privátními značkami (příkladem Clino! nebo Globus BIO), přičemž je nyní rozšiřuje o další. Důraz je obecně kladen na dostupnost a zároveň kvalitu, což platí i pro novou značku s názvem Váš výběr.

„Sortiment Váš výběr má oslovit zákazníky, kterým záleží na kvalitě, a to vše za přijatelnou cenu. Pracujeme na rozšíření značky, která obsáhne až několik stovek produktů. Váš výběr nemá nahrazovat žádný ze stávajících dodavatelských produktů, ale naopak rozšíří možnost volby zákazníkům,“ uvedla v tiskové zprávě Aneta Turnovská, mluvčí hypermarketů Globus.

„V posledních letech získávají privátní značky na významu. Stává se častým jevem, že zákazníci preferují naše značky při výběru požadovaného zboží. Zájem o ně se za posledních několik let zdvojnásobil, což vnímáme jako projev důvěry v naše výrobky,“ uzavřela Aneta Turnovská.

Mino Surkala / Shutterstock.com

Billa a její nová značka Srdce domova

U privátních značek je většinou těžko dohledatelné, kdo výrobky vyrábí. U značky Srdce domova si můžete být jisti 100 % českých dodavatelů. Jedná se o rozšíření sortimentu až o 140 produktů. „Srdce domova je novou privátní značkou, kterou podporujeme české producenty. Napříč celým sortimentem nabídneme zákazníkům kvalitní produkty českých výrobců od mléčných produktů přes pečivo, marmelády až po typické české saláty nebo knedlíky,“ popisuje v tiskové zprávě Ivana Stará, vedoucí strategického marketingu společnosti BILLA ČR.

„Pro nás je důležité, že při přípravě produktů pro naše privátní značky máme komplexní kontrolu nad kvalitou, kterou zákazníkovi nabízíme. Máme nastaveny požadavky na kvalitu od použitých ingrediencí přes výrobu až po nabídku zákazníkovi,“ říká Nikol Haladejová, vedoucí oddělení kvality společnosti BILLA ČR.

Zařazením nové privátní značky se Billa přiblížila o krok blíže k cíli, kterým je do konce roku 2028 nabízet zákazníkům 30 % zboží pod vlastními značkami.

Hned dvě nové značky zavádí drogerie dm

Drogerie dm je známá díky svým privátním značkám Balea či Alverde. Tentokrát se společnost zaměřila na dvě oblasti – péče o matku a dítě a péče o pleť. Výsledkem jsou značky HALLOHEBAMMEhautsache a celkem 19 nových produktů. Na vývoji a výrobě produktů pro matky a jejich děti spolupracovaly dvě porodní asistentky a duly, které přesně znají specifické potřeby cílové skupiny.

Co se týká druhé značky, při jejím vzniku stála specialistka v péči o pleť a známá tvář Susanne Krammer. Susanne využila své 20leté zkušenosti a bohatou praxi, aby vytvořila výrobky, které budou plnit svůj účel. V nabídce je čisticí pěna, sérum, krém nebo například olej.

Ralf Liebhold / Shutterstock.com

Privátní značky na vzestupu

Vypadá to na konkurenční prostředí a soutěž, kdo bude mít více privátních značek. Řetězce si velmi dobře uvědomují, že zákazníci na produkty vlastních značek slyší. Slušné pokrytí má privátními značkami například Lidl, jenž je známý i pro vlastní značky potravin, ale i spotřebního zboží, které nabízí pod brandem Parkside, LIVARNO home, Esmara nebo SilverCrest.

I Kaufland patří na přední příčky. Vybrat si můžete mezi oblíbenými značkami K-Jarmark, K-Bio, K-to go nebo Countryside či Kidland.

Zdroj: Globus, BP Analýza vnímání privátních značek – Michaela Jannová, Billa, drogerie dm, Kupi