Zájem o pánskou kosmetiku rapidně roste a značky se poptávce přizpůsobují. Úspěch dokazuje počet objednávek i otevírání kamenných obchodů zaměřených přímo na produkty v péči o muže. O jaké produkty mají muži největší zájem?
Zájem o pánskou osobní péči potvrzuje i vznik nových značek zaměřených vyloženě na mužskou kosmetiku. I brandy, které se doteď věnovaly pouze kosmetice pro ženy, rozšiřují sortiment a oslovují i mužskou část populace. Je to tím, že se o sebe muži v dnešní době více starají? Ať tak, či onak, o kosmetické produkty pro pány je prokazatelný zájem.
Úspěch zaznamenávají značky Vous Oil, Nobilis Tillia nebo Havlíkova Apotéka, což jsou přední oblíbené značky nabízející kvalitní kosmetiku. Podle společnosti Future Market Insights by se měla hodnota celosvětového trhu s pánskou kosmetikou v roce 2030 oproti letošnímu roku zdvojnásobit.
Veškerá nabízená péče o muže byla donedávna omezena pouze na sprchové gely, šampony, parfémy a přípravky na holení. Vzrůstající zájem o starostlivost o mužský zevnějšek způsobil rozšíření sortimentu a značky se začaly zabývat i péčí o intimní partie nebo obličejovou pokožku. Muži to vítají a jejich drahé polovičky také.
Dnes je nutnost mít marketing zvládnutý na jedničku, zvlášť, pokud chcete zaujmout muže. Úspěch proto dnes slaví mimo jiné značky, jejichž komunikace je lehce kontroverzní a tím i vyniká. Příkladem takové strategie je komunikace značky Angry Beards, která otevřela tabu a začala řešit problémy, s nimiž se potýká spoustu mužů. Tím brand uhodil hřebíček na hlavičku a nyní můžete navštívit kromě jejich e-shopu nejen kamennou prodejnu, ale i výdejnu online objednávek.
Značka se primárně zaměřuje na kosmetiku pro muže, která zahrnuje vlasovou i tělovou kosmetiku, produkty pro péči o vousy, ale také tolik opomíjenou péči o mužské intimní partie. Takové zboží tvořilo totiž velkou díru na trhu a v Angry Beards toho náležitě využili. Zajistili tím tak komfort mnoha mužů, kteří nyní mohou sportovat i fungovat bez omezení a nepříjemných pocitů. Ženy si navíc tyto produkty oblíbily jako dárky a jsou rády, že se jejich muži cítí v pohodě.
„Našim výrobkům jsem bezmezně od začátku věřil a stejně tak značkám, přístupu k marketingu. Jinak to ani dělat nejde. Oboje dělám tak, aby vyhovovalo mně samotnému. Bez zbytečných keců, bez marketingových triků skákajících jak trendy doby kážou. Na solar, jasně, stručně a hlavně funkčně. Mám radost, že si získáváme čím dál více zákazníků, není v tom ale kalkul. I kdybych si svým přístupem získal jen pár zákazníků, jak tomu na úplném začátku bylo, přístup bych neměnil. Nevidím smysl v tom dělat věci jinak a vlastně ani nevím, jestli bych to jinak zvládl dělat,“ hodnotí pro Kupi Tomáš Čech, zakladatel značky.
Nakupování offline je stále v kurzu, což značku vedlo k otevření první kamenné prodejny v Praze, zároveň letos v srpnu otevřela i výdejnu online objednávek. Zákazníci nyní nejsou odkázáni pouze na online nákup, ale mohou vyrazit osobně.
„Angry store je náš první kamenný obchod, který si osaháme offline. Učíme se. Vnímáme ho jako dodatečný prodejní kanál primárně pro cizince a zákazníky, které bychom jinak nezískali. V roce 2025 budeme řešit hlouběji offline a potenciální přidání obchodu pro naše pražské zákazníky,“ říká pro Kupi Tomáš Čech.
Ačkoliv se může zdát, že online nákupy vedou, někteří zákazníci si vyloženě potrpí na nakupování offline, jelikož si zboží mohou osahat, prohlédnout a vybrat si kousek, který je jim sympatický. Platí to pro kosmetiku, oblečení, ale také potraviny. Navíc odpadá nutnost placení poštovného a dopravného, přičemž vrácení je také jednodušší.
Že chtějí lidé nakupovat osobně, dokazuje i fakt, že značky k otevření kamenných prodejen směřují. Například značka Aktin, která se zabývá prodejem zdravých a fitness potravin, doplňků, oblečení a sportovních pomůcek, nedávno otevřela prodejnu v Praze.
Některé brandy volí cestu dostupnosti svých produktů nikoliv ve vlastní prodejně, ale v jiných prodejnách, například parfumeriích. Tímto směrem se vydala i kosmetická značka Asombroso, která také nabízí produkty pánské péče.
Zdroj: Media guru, Angry Beards, Future Market Insights