Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Kam míří Češi po návratu z dovolené? Průzkum odhalil překvapivé výsledky

Stockah / Shutterstock.com

Kam vedou první kroky Čechů po návratu z letních zahraničních dovolených? Není to hospoda s českým čepovaným pivem, jak by se mohlo očekávat. Průzkum ukázal, že nejčastěji míříme do obchodů nakoupit potraviny, které nám na cestách chyběly. Překvapivě jsou to především domácí pečivo, sladkosti a samozřejmě i pivo.

Přečtěte si také

Zapomenuté sladkosti ze socíku: Co jsme mlsali? Dnes už Šárku, Libuši či Rusalku zná jen málokdo

Prvním krokem po návratu je nákup potravin

Podle průzkumu řetězce PENNY, který byl uskutečněn prostřednictvím aplikace Instant Research na vzorku 1 000 respondentů, směřuje hned 42 % Čechů po návratu z dovolené do obchodů s potravinami. Ženy se této činnosti věnují častěji než muži – 45 % oproti 39 %.

Co nám nejvíce chybí?

Nejčastěji se Čechům na dovolených stýská po tradičním bochníku chleba, což uvedlo více než 55 % dotázaných. České rohlíky a housky pak chybí 39 % respondentů. Výrazné místo v tomto pomyslném žebříčku zaujímá také české pivo, které postrádá 37 % dotázaných, přičemž na pivo je natěšena skoro polovina mužů (48 %) oproti 26 % žen.

Silverwing1 / Shutterstock.com

Další potraviny, které nám chybí

Necelé čtvrtině respondentů na dovolené chybí české knedlíky (24 %) a sladké pečivo, jako jsou koláče (20 %) nebo buchty (18 %). Naopak konzervy jsou něco, co Češi při zahraničních cestách oželí – na ty se těší pouze 5 % z nás.

Ženy za rodiči, muži na pivo

Druhé místo mezi aktivitami po návratu ze zahraničí je různorodé. Ženy dávají přednost návštěvám rodičů a nejbližších příbuzných (33,5 %), zatímco muži preferují návštěvu pivnice nebo hospůdky s čepovaným pivem (25 %).

Rodinné návštěvy a česká televize

Starší generace si po návratu domů ráda pustí českou televizi (21 %), zatímco mladí lidé volí sportovní aktivity (12 %). Také procházka českou přírodou je oblíbená, hned 21 % respondentů si ji dopřeje jako první po návratu domů.

„Výsledky našeho průzkumu potvrdily to, že se Češi po dovolené těší na potraviny, které jsou spojeny s tradiční českou kuchyní. V PENNY nabízíme každý týden stovky produktů v akci, a to včetně pečiva, piva nebo zmrzlin, které po dovolené určitě přijdou vhod a zákazníkům pomohou cítit se zase jako doma,“ říká Tomáš Kubík, tiskový mluvčí společnosti PENNY.

Průzkum tedy ukázal, jak důležité jsou pro Čechy domácí chutě a jak rychle po návratu z dovolené míří do obchodů, aby si je mohli vychutnat. Ať už se jedná o chléb, rohlíky nebo pivo, české potraviny mají své nezastupitelné místo v našem srdci i po návratu z exotických destinací.

Zdroje: Penny, Kupi