Tesco a Albert, dva klíčoví hráči na českém maloobchodním trhu, představují revoluční inovace, které nejen zlepšují zákaznickou zkušenost, ale také zvyšují efektivitu prodeje a usnadňují práci zaměstnanců. Tesco instaluje digitální obrazovky ve svých prodejnách, zatímco Albert zavádí systém umělé inteligence pro rozpoznávání produktů na pokladnách.
Tesco nainstalovalo 108 digitálních obrazovek ve 36 vybraných prodejnách po celé České republice. Tento krok je součástí širší strategie modernizace prodejen a zlepšení zážitku z nakupování. Tesco si od této novinky slibuje, že zákazníci budou primárně kupovat produkty propagované na obrazovkách. Na prvním Tesco Media Supplier Forum, které se konalo v červnu, představilo Tesco tuto novinku svým dodavatelům.
„Tesco je v oblasti maloobchodních médií v České republice jednoznačně lídrem. Rozšířením mediálního mixu o digitální obrazovky v našich prodejnách reagujeme na trend zájmu o dynamický obsah ze strany zákazníků,“ uvádí Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka společnosti Tesco ČR.
Albert, další významný hráč na českém maloobchodním trhu, nezaostává za technologickými inovacemi. Jako první maloobchodník na trhu začal testovat systém počítačového rozpoznávání produktů využívajícího umělou inteligenci. Kamery umístěné nad pokladní váhou rozpoznávají nebalené potraviny, jako je pečivo, ovoce a zelenina. Systém okamžitě vyhodnotí, o jaký produkt se jedná, a tuto volbu nabídne pokladní na obrazovce k potvrzení správnosti.
„V Albertu si potrpíme na inovace a zajímají nás zejména ty, které zpříjemní zákazníkům nákup v našich prodejnách. Jako většina inovací, které jsme již zavedli, i tato navíc pomůže kolegyním a kolegům na pokladnách a usnadní jim práci,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Albert již v minulosti zavedl několik technologických novinek, jako jsou digitální cenovky, automatické čisticí roboty či teplotní čidla pro úsporu energie. Zavedení umělé inteligence na pokladnách je dalším krokem k modernizaci prodejen a zlepšení zákaznického zážitku.
Zdroj: Tesco, Albert, Kupi