Online supermarket Košík.cz spouští novou službu „Košík na recepci“ určenou pro firemní zákazníky. Reaguje tak mimo jiné na trend zvýšené poptávky po hotových jídel do kanceláří, která se stále častěji stávají zaměstnaneckým benefitem. Službu Košík spouští na začátku léta a chce se tak zaměřit i na letní eventy pro firemní zaměstnance a širokou veřejnost. Firmám Košík nabídne zjednodušení plateb pomocí virtuální peněženky, cashback až do výše 8 % z ceny nákupu nebo VIP servis pro řešení individuálních požadavků.
Jedním z impulsů zavedení nové služby byl i postupný nárůst objednávek hotovek ze strany samotných firem. Ty meziročně narostly o 15 %. Jedná se hlavně o kanceláře, které firemní benefit v podobě oběda zavádí jako reakci na růst cen v gastro průmyslu.
„Polední menu dnes v Praze běžně stojí přes 200 Kč a stejně chutné a kvalitní jídlo v podobě hotovky se dá pořídit za poloviční cenu. Toho si začaly všímat samotné firmy, které je stále častěji objednávají tzv. do kuchyňky, kde si je mohou lidé za poloviční spoluúčast odkoupit. Pro zaměstnavatele i zaměstnance je tak jeden oběd cenově výhodnější, než kdyby se platil stravenkami. Výjimkou nejsou ani firmy, které tímto způsobem suplují „závodní jídelnu“ – obědy hradí plně a od svých zaměstnanců sbírají objednávky na dva dny dopředu,“ vysvětluje Petr Mareš, manažer služby Košík na recepci.
Díky květnové proměně a zaměření na výhodné velké nákupy počítá Košík s hojným využíváním této služby během léta. A to nejen ze strany firem pořádajících letní eventy pro své zaměstnance nebo řešících zásobení kanceláří chlazenými nápoji a zmrzlinami v perných letních dnech, ale také ze strany pořadatelů letních venkovních akcí.
„V našem portfoliu nabízíme více jak 4 000 položek v rámci speciální nabídky Multikup, což znamená, že s počtem objednaných kusů zboží roste i sleva, kterou na něj zákazník dostane. Nabídku pravidelně obměňujeme, což je atraktivní nejen pro domácnosti, ale i pro firmy a větší odběratele, jakými jsou pořadatelé eventů. V kombinaci s výhodami, které pro firemní zákazníky Košík na recepci nabízí, se jedná o velmi atraktivní model,“ doplňuje Petr Mareš z Košík.cz.
Samotná služba nestojí jen na možnosti objednání přes firemní účet, ale přináší i praktické výhody pro firemní zákazníky. Největším benefitem Košíku na recepci je cashback, který se odvíjí od ceny nákupu. Při útratě nad 2 000 korun dosahuje 3 % a stoupá s každou utracenou pětistovkou, a to až na 8% maximum. Cashback se připisuje formou kreditů přímo do firemní peněženky. Samozřejmostí je doprava zdarma pro nákupy nad 1 200 Kč. Košík.cz nabízí firemním zákazníkům také VIP servis v podobě řešení individuálních požadavků, jako je například zajištění a doručení nadstandardního množství občerstvení na firemní večírek.
Zjednodušení firemních nákupů a administrativy okolo nich přinese elektronická peněženka, do které si mohou firemní zákazníci na svůj účet dobít kredity a platit bezhotovostně. Pro recepční a office manažery tak odpadá nutnost schvalování menších plateb kartou nebo sbírání papírových účtenek z hotovostních plateb. Kromě zjednodušení a zrychlení celého procesu nákupů tak virtuální peněženka Košíku přináší i jednoduchý přehled výdajů.
„Při tvorbě Košíku na recepci jsme vycházeli i ze zpětné vazby našich firemních zákazníků, a to hlavně z regionů, do kterých Košík před rokem vstoupil, a online nakupování tam nebylo dříve dostupné. Nejen tam totiž platilo, že nákupy nutné pro provoz kanceláří, jako jsou kancelářské potřeby, drogerie nebo občerstvení do kuchyňky a na porady probíhaly tak, že někdo z týmu vyběhl do nejbližších lahůdek nebo supermarketu. Nejenže to je časově neefektivní, ale firmy nemají často vůbec přehled o tom, za co a jak často utrácí,“ dodává Petr Mareš z Košík.cz.
Košík.cz není jediný hráč na trhu, který se zaměřuje na firemní zákazníky. Například Rohlík.cz nabízí podobné služby v rámci programu „Rohlík do kanclu“, který zahrnuje doručování hotových jídel do kanceláří a firemních eventů.
Zdroj: Košík.cz, Rohlík.cz, Kupi