Na pár kliknutí prozradí, jestli už je objednávka na cestě k vám domů, umožní vám změnit čas doručení nebo přes ně kompletně odbavíte vámi podávanou zásilku. Mobilní aplikace dopravců jsou užitečným pomocníkem a získávají si stále více uživatelů. Novinkou je myDPD.
Přepravní společnost DPD, která je součástí evropské balíkové sítě Geopost, spustila svou vůbec první mobilní aplikaci myDPD na přelomu května a června 2024. Jejím cílem je co nejvíce zjednodušit zákazníkům celý proces odeslání nebo přijetí zásilky. Na Google Play má nová aplikace výborné hodnocení 4,3 hvězdičky z 5 možných.
„Pro příjemce v Česku je ve srovnání s řadou evropských států mnohem důležitější mít možnost libovolně měnit místa či adresy doručení a jednoduše mít pocit, že jsou to oni, kdo doručení řídí. Proto se jim v tomto ohledu snažíme vycházet vstříc a věříme, že aplikace myDPD je jedním z kroků, který ocení,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD.
Podle celoevropského průzkumu E-shopper barometer, ve kterém DPD každoročně zkoumá chování spotřebitelů při online nakupování, se Češi řadí k jedněm z nejnáročnějších zákazníků v Evropě, a to zejména co se týče flexibility doručení a možností přesměrování.
Mobilní aplikace Balíkovna o sobě tvrdí, že je přehledná, bezpečná a vždy po ruce. Najdete v ní informace o odchozích a příchozích balících a můžete si nastavit také notifikace. Stačí mít vytvořený účet na Moje Balíkovna, který lze vytvořit přímo v aplikaci, pokud jej ještě nemáte. Na Google Play má aplikace výborné hodnocení 4,6 hvězdičky z 5 možných.
Mobilní aplikace Pošta Online zjednodušuje využívání vybraných služeb České pošty. Stejně jako v aplikaci Balíkovna nebo myDPD může zákazník i zde automaticky načítat zásilky, kterých je příjemcem, tyto zásilky sledovat, měnit místo a čas doručení, zobrazit kód pro vyzvednutí zásilky na pobočce nebo používat zákaznickou kartu České pošty. Na Google Play má aplikace slušné hodnocení 4 hvězdičky z 5 možných.
Díky aplikaci Zásilkovna máte také okamžitý přehled o všech vašich zásilkách. A to jak o těch zrovna na cestě, tak i předešlých. Díky službě Mezi Námi je možné odesílat zásilky na jiná výdejní místa nebo na konkrétní adresu. Můžete také zásilky posílat mezi Z-BOXY. Na Google Play má aplikace výborné hodnocení 4,2 hvězdičky z 5 možných.
Aplikace mojePPL vám sdělí veškeré informace, které o zásilce potřebujete vědět. „Pracuje nonstop a vaše balíky bedlivě hlídá – ve dne, v noci, neustále,“ přečtete si v popisku aplikace. Chcete hned vědět, když je s vaší zásilkou něco nového? Díky aktivním notifikacím vám nic neunikne – budete mít okamžitý přehled o své zásilce nebo o akcích. Na Google Play má však aplikace hodnocení pouhé 2,9 hvězdičky z 5 možných.
Také přes aplikaci GLS App můžete posílat balíčky, sledovat zásilky nebo vyhledávat nejbližší GLS Parcel Shopy. Registrovaní uživatelé mají přehled o všech vytvořených a uložených balíčcích, můžou si je synchronizovat přes online služby GLS-ONE nebo můžou využívat své online adresáře. Na Google Play aplikace nemá žádné hodnocení, ale stáhlo si ji přes 500 tisíc uživatelů.
Používáte mobilní aplikace dopravců? Které? Podělte se s námi o své zkušenosti v diskuzi. Kupi vám přeje spoustu rychlých a bezproblémových objednávek zboží!
Zdroje: Kupi, Feedit.cz, Dopravní noviny, Google Play a stránky uvedených aplikací