Čínská e-commerce platforma Aliexpress patří ke sponzorům fotbalového mistrovství Evropy Euro 2024, které se koná od 14. června do 14. července v Německu. Konkrétně bude probíhat v 10 městech včetně Mnichova nebo Hamburku a prodalo se na něj 2,7 milionu vstupenek. Zájem diváků je tedy obrovský a přilákal sponzory ze všech koutů světa. Výjimkou není ani čínský internetový gigant Aliexpress, který se rozhodl pojmout akci ve velkém stylu a podepsal kontrakt s Davidem Beckhamem. Ten sice s fotbalem skončil před více než 10 lety, ale stále je pro fanoušky tohoto sportu obrovskou ikonou.
Bývalý kapitán anglického týmu s nabídkou společnosti Aliexpress souhlasil a stal se tváří kampaně Score More, která provází celé Euro 2024. Spolupráce trvá déle než měsíc, zhruba od začátku června do poloviny července, a fanouškům má pomoci se velkému fotbalovému svátku co nejvíce přiblížit. Čekají na ně nejen slevové akce, ale i šance na zajímavé výhry včetně vstupenek na vybraná utkání.
Výši sjednané odměny zúčastněné strany nezveřejnily. Podle agentury Reuters je ale kontrakt součástí plánu na zvyšování zahraničních tržeb Aliexpressu, do které nyní její vlastník Alibaba investuje velkou část prostředků. A to kvůli poklesu domácí poptávky i konkurence ze strany dalších e-commerce gigantů, především Temu a Shein.
„Díky Aliexpressu mohou být fanoušci fotbalu ještě blíž celému šampionátu. Během konání UEFA EURO 2024 jim totiž on-line tržiště nabízí ještě lepší ceny,“ komentoval spolupráci David Beckham, který je spojován také s mnoha dalšími značkami, například s výrobcem sportovního oblečení Adidas, producentem whisky Haig Club nebo řetězcem hotelů Sands.
Většinu těchto projektů spravuje skrze svoji firmu David Beckham Ventures Limited (DBVL) a podle žebříčku Sunday Times Rich List vlastní společně s manželkou Victorií majetek ve výši 581,6 milionu dolarů, tedy více než 13 miliard korun.
Kromě e-commerce platformy Aliexpress, která patří pod skupinu Alibaba, projevily zájem o sponzorství fotbalového mistrovství Evropy i další čínské firmy. Patří k nim například výrobce elektrických vozidel BYD nebo technologická firma VIVO zaměřená na spotřební elektroniku.
Není divu, po olympijských hrách v Paříži jde o největší sportovní událost tohoto roku, kterou navštíví miliony diváků včetně mnoha Čechů. A další stovky milionů lidí budou jednotlivé zápasy sledovat v televizi nebo online. Například EURO 2020 vidělo prostřednictvím televizních a internetových přenosů celých 5,2 miliard diváků a samotné finále mezi vítěznou Itálií a poraženou Anglií sledovalo 328 milionů lidí.
Zdroj: Kupi, BBC, Reuters