Spory mezi společností Haribo a potravinovým řetězcem Lidl jsou u konce. Po více než roční pauze se nejenom legendární gumoví medvídci vrátí na pulty českých prodejen Lidlu. Kdy se na produkty Haribo mohou tuzemští zákazníci těšit?
Po více než rok trvajícím sporu mezi výrobcem cukrovinek Haribo a řetězcem Lidl se obě strany dohodly na opětovné spolupráci. Zákazníci se tak mohou opět těšit například na gumové medvídky této světoznámé značky. S informací přišel německý obchodní časopis Lebensmittel Zeitung.
Loni v dubnu oznámila společnost Haribo, že zákazníci jejich produkty v obchodech Lidlu už nenajdou. Tento spor, který nebyl mezi oběma společnostmi prvním, vznikl kvůli navýšením cen produktů ze strany výrobce. Lidl se už v roce 2020 rozhodl neakceptovat navýšenou cenu, tentokrát ovšem o stáhnutí sladkostí rozhodla samotná společnost Haribo.
Výpadek světoznámých bonbonů vyřešil Lidl tak, že nabídl na pultech sladkosti pod svou privátní značkou Sweet Corner. Ale tento krok nepřinesl výrazný úspěch. Podle průzkumu trhu, na který odkazuje odborný server retaildetail.eu, byl růst prodeje cukrovinek v Lidlu od února 2023 do stejného měsíce roku 2024 o více než dva procentní body nižší oproti celkovému vývoji trhu.
Výpadek produktů značky Haribo v německém řetězci supermarketů se už od loňského roku týkal celé Evropy, dotkl se tedy i českých zákazníků. Návrat gumových sladkostí je tak naplánován i v České republice. A kdy k tomu dojde?
„Výrobky od společnosti Haribo by měly být v našich prodejnách dostupné v průběhu následujícího měsíce,“ uvedla pro redakci Kupi.cz mluvčí společnosti Lidl, Eliška Froschová Stehlíková.
Zdroje: Kupi, Retaildetail.eu