Asi nejdiskutovanější a zároveň nejluxusnější ulice v Česku oznámila plnou obsazenost. Ve všech padesáti prostorech se zabydlely high-end značky, za kterými sem jezdí převážně turisti.
Ve střední Evropě se z hlediska množství luxusních retailových značek drží na vrcholu – řeč je o Pařížské ulici, kam se sjíždí lidé z celého světa, aby si nakoupili prémiové zboží.
Některé značky marně usilují o umístění v Pařížské, což je nyní, zdá se, nemožné. Zkrátka už tu není místo. Podobná situace se týká asi dvaceti nejznámějších a nejsledovanějších nákupních tříd v Evropě.
Ke konci minulého roku zbývalo pět volných míst, která se bleskově zaplnila. Nejrychlejší byl Polo Ralph Loren, Jimmy Choo, Rado (prodejce hodinek), Zadig & Voltaire nebo MooRER.
Zvýšená poptávka po nových místech zapříčinila vznik projektů, v rámci kterých započne výstavba další plochy pro nové poptávající. Vznikne tak dohromady dalších 3 400 metrů čtverečních pro nové obchody. Konec dostavby je naplánován na konec tohoto roku.
„Trendem nejvýznamnějších světových luxusních značek je budovat dominantní prodejny, které dobře reprezentují velikost a sílu značky a dokážou zákazníkům nabídnout celou šíři sortimentu a dobrý zážitek z návštěvy a nakupování. Do této strategie perfektně zapadají projekty Fairmont Golden Prague i Pařížská 25, které budou nabízet nejkvalitnější a nejmodernější retailové prostory na trhu v různých velikostech, aby uspokojily poptávku. Jsem přesvědčen, že dokončení těchto dvou významných projektů bude mít zásadní dopad na zatraktivnění celé Pařížské ulice,“ vysvětluje v tiskové zprávě Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu, Cushman & Wakefield.
Meziroční růst byl celkem 8,1 procenta, což je slušný výsledek. I z toho důvodu se Pařížská ulice udržela v žebříčku 20 nejluxusnějších tříd v Evropě. Česká republika, a zejména její hlavní město Praha, se stala nejvyhledávanější destinací pro luxusní maloobchod ve střední a východní Evropě. Pražská hlavní nákupní třída, především proslulá Pařížská ulice, se pyšní více než 50 luxusními a prémiovými značkami, z nichž většina zde má své přímé zastoupení.
Světoznámé módní domy jako Louis Vuitton, Dior, Gucci, Hermès, Chanel či Prada si vybraly Prahu pro své největší obchody v regionu. Žádné jiné město ve střední Evropě se nemůže pochlubit tak širokým výběrem luxusních značek a jejich přímým zastoupením na jednom místě. Praha se tak stává skutečnou mekkou módy a luxusu, přitahující náročné zákazníky z celého světa, kteří zde nacházejí to nejlepší z prestižních módních kolekcí v jedinečné atmosféře historického centra města. Pro zajímavost, za metr čtvereční se v Pařížské platí nájem přes 5 500 Kč.
Zdroj: MAM, Kupi