Online nakupování se stalo v posledních měsících hitem. Nejenže nám ušetří čas a starosti, ale naše nákupy můžeme realizovat z pohodlí našeho domova, aniž bychom museli chodit do přeplněných obchodů a nakupovat ve stresu. Společnosti, které se zabývají prodejem potravin, vědí, co jejich zákazníci vyžadují. A proto se některé z nich rozhodly bojovat o své místo na trhu.
Prostřednictvím rozvážkové služby Wolt si nyní mohou zákazníci nechat doručit potraviny z prodejen PENNY v Praze, Brně a Hradci Králové. Více než 1,7 milionu zákazníků může mít svůj nákup doma na stole zhruba za 30 minut od objednání. Kurýři Woltu nově doručují nákupy až domů z pěti prodejen PENNY v Praze, které doplňují stávající možnosti objednávek v Brně (3 prodejny) a Hradci Králové (2 prodejny).
Zapojené prodejny PENNY byly vybrány po konzultacích se společností Wolt tak, aby bylo možné pokrýt prakticky celé území města. Kurýři operují do vzdálenosti šesti kilometrů vzdušnou čarou od každé jednotlivé prodejny. Celkově je tak nákup v PENNY přes kurýrní službu dostupný pro 1,7 milionu lidí.
„Díky spolupráci s Wolt výrazně rozšiřujeme možnosti nákupů on-line. Objednávání v aplikaci je intuitivní, rychlé a za stejné ceny jako na našich prodejnách. Přinášíme tak nový benefit například pro starší či nemocné lidi nebo ty, kteří nemají čas jít do prodejny osobně. Zároveň oslovujeme zcela nové skupiny zákazníků,“ vysvětluje v tiskové zprávě mluvčí PENNY Tomáš Kubík.
Uživatelé aplikace Wolt mají možnost nakoupit stejný sortiment PENNY, jaký je dostupný ve vlastních kamenných prodejnách, včetně vybraných produktů v akci, s výjimkou nepotravinového zboží. Celkově se jedná o více než 2 200 položek zboží. Ceny jsou při online nákupu totožné. Na Woltu lze objednávat hodinu po otevření prodejny PENNY, hodinu před zavírací dobou pak možnost nákupu přes aplikaci končí.
„Rozšiřování nabídky v oblasti doručování potravin je jednou z priorit Woltu. Proto jsme rádi, že po úspěšném začátku spolupráce s PENNY postupujeme do další fáze naší expanze. Můžeme tak uživatelům Woltu nabídnout širší nabídku a lepší výběr. Během pilotní fáze jsme se s PENNY zaměřili na nastavení úzké spolupráce a hladký provoz, díky kterému dokážeme nabídnout společným zákazníkům kvalitní služby, na které jsou zvyklí. Společně je budeme dále rozšiřovat a zlepšovat,“ dodává František Cmunt, ředitel maloobchodního prodeje Wolt Česko.
Podle dat z pilotního provozu připraví zaměstnanci PENNY nákup v průměru za 10 minut od objednávky, poté si jej přebírá kurýr. Celková doba doručení nákupu se pohybuje kolem třiceti minut. PENNY plánuje do budoucna postupně rozšiřovat možnost nákupu s dovážkou do domu na všechna krajská města v Česku.
Mezi řetězce, kteří cílí na pohodlí zákazníků, patří i společnost BILLA, která veškeré své úsilí zaměřuje na on-line nákupy a rozšiřování svých služeb do větších měst po celé České republice. BILLA nedávno spustila svůj e-shop, který zákazníkům nabízí přibližně 9 000 různých produktů.
Dosud byl nákup v e-shopu BILLA dostupný pouze pro zákazníky z Prahy, Brna, Mladé Boleslavi a blízkém okolí. Nyní se služby rozšiřují i do Mělníka, Kralup nad Vltavou, Kladna, Vyškova a okresu Brno-venkov. Během května se k těmto lokalitám přidá ještě Beroun, Příbram, Kolín a Benešov. Ze skladu z Horních Počernic tak brzo vyrazí auta, která rozvedou nákup i do dalších lokalit v zemi.
Indické kuře na kari má výraznou kořeněnou chuť a je u nás velice populární. Počítejte s tím, že hlavní část přípravy by měla proběhnout den předem, protože kuřecí maso se musí marinovat a natáhnout do sebe chutě různého koření. No a další den už je to rychlovka.
Segedínský guláš patří mezi oblíbená česká jídla. Skvělou chuť mu dodává především kysané zelí a zakysaná smetana. Tahle původem maďarská dobrota byla vytvořená ze zbytků v jedné budapešťské restauraci, což potvrzuje pravidlo, že vynikající jídla často vznikají úplnou náhodou. My si segedínský guláš uvaříme podle receptu známého šéfkuchaře Zdeňka Pohlreicha.
„Zákazníci se do online prostředí přelévají také z hypermarketů a jiných obchodů. Velké nákupy pořizují online a do obchodů chodí jen zřídka. Zřejmě je to zapříčiněno novým trendem a hlavně pohodlím, které je pro zákazníky prioritou,“ řekl pro Kupi Petr Toupal, šéf e-commerce řetězce Billa. Přestože doposud českému trhu vládly jiné řetězce zabývající se on-line nákupy, nyní se trh s potravinami zahušťuje.
Podle ekonoma bude prostor pouze pro ty nejsilnější a záleží na tom, jaké služby firmy svým zákazníkům nabídnou. „Není to o tom, kdo má lepší jméno nebo pověst, ale záleží na tom, co firmy nabídnou. On-line trh se v posledních letech plní a pro každého místo není. Budou rozhodovat detaily, jako nabídka služeb, kvalita zboží, rychlost doručení a mnoho dalších,“ řekl pro Kupi ekonom Tomáš Ondroušek.
Aktuálně on-line trhu s potravinami stále dominuje společnost Rohlík.cz. Ten se v posledních letech zaměřuje nejen na krajská města, ale i přilehlé obce a vesnice. Na druhém místě je konkurenční Košík.cz, který se tento rok rozhodl zainvestovat do svého rebrandingu. Tesco své výsledky za on-line nákupy prozatím nezveřejňuje.
„Tento rok plánujeme rozšíření a zkvalitnění našich online služeb. Zároveň plánujeme přidat další oblasti, kam budeme vozit naše nákupy. Výsledky našich on-line tržeb však prozrazovat nebudeme a stejně tak nebudeme komentovat útok konkurenční společnosti, která se zaměřila na své služby v on-line prostředí,“ řekla pro Kupi mluvčí Tesca Iva Pavlousková.
Některé obchodní řetězce, mezi které patří COOP, Globus, JYSK, Makro nebo IKEA, nabízí novou službu Klikni a vyzvedni, která zákazníkům usnadní jejich nakupování. A jak taková služba funguje? Zákazník si vybere vhodný čas pro vyzvednutí objednávky a dokončí proces nákupu. Obchod mu následně oznámí, až bude vše připraveno k odběru. V uvedený čas se zákazník dostaví na místo výdeje a vyzvedne si svou objednávku.
Společnost COOP tuto službu nabízí téměř v každé své prodejně a nově jí zavádí i do automatizovaných obchodů, které jsou otevřeny 24 hodin denně. „Celý koncept e-shopu je pro nás dobrým doplňkem celé strategie zaměřené na regiony. Cílíme především na ty skupiny obyvatel, pro které je návštěva obchodu složitá a mnohdy nemožná,“ prozradil za COOP Ivo Čižmár.
Zdroje: Kupi, tiskové zprávy řetězců, SOCR ČR