Společnost Apple se rozhodla znovu posílit svou pozici na trhu v Číně. Tento krok je odůvodněn poklesem tržeb, který společnost Apple v uplynulém čtvrtletí zaznamenala. Apple předpokládá, že expanzí na čínský trh získá nové klienty a tím podstatně zvýší své obraty. Nedávno byla otevřena nová pobočka v Šanghaji a jsou plánována i nová výzkumná střediska.
Ačkoliv jsou jejich produkty oblíbené po celém světě a společnost se neustále snaží vyvíjet nové výrobky a služby pro své zákazníky, jdou tržby tohoto amerického gigantu rapidně dolů. Ve druhém fiskálním čtvrtletí zaznamenala americká technologická společnost Apple pokles čistého zisku o více než dvě procenta, čímž dosáhla hodnoty zisku okolo 23,6 miliardy dolarů.
Společnost Apple se tak znovu rozhodla bojovat o přízeň čínských obyvatel a v Šanghaji otevřela svou novou pobočku. Americký gigant totiž v Číně za poslední měsíce ztrácí na popularitě a oblíbenosti. Nová prodejna stála přes 11 milionů dolarů a jedná se o druhou největší prodejnu Apple na světě.
Prodejna Apple Jing'an se nachází v blízkosti chrámu Jing'an a parku Jing'an v Šanghaji. Obchod je obklopen venkovním náměstím, které poskytuje komunitě místo ke shromažďování u příležitosti speciálních akcí a zároveň nabízí jedinečnou nákupní destinaci, kde mohou zákazníci objevovat a kupovat bezkonkurenční řadu produktů a služeb společnosti Apple.
Společnost plánuje v Číně také zřídit nové výzkumné centrum, které bude vybaveno laboratoří pro aplikovaný výzkum. Tento krok směřuje k rozvoji technologických aspektů produktů a integraci umělé inteligence přímo do výrobků. Zůstává však otázkou, zda tato strategie přinese očekávaný zájem mezi potencionálními zákazníky.
„Apple se poslední dobou potýká s kombinací toho, že Huawei vstává z mrtvých a čínská ekonomika zpomaluje, což má negativní dopad na prodeje společnosti v této klíčové oblasti,“ okomentoval situaci pro Kupi ekonom a analytik Tomáš Ondroušek.
Kromě technologické konkurence čelí Apple v Číně i dalším problémům. Před nedávnou dobou totiž začal v Číně platit zákaz, který má na společnost zásadní vliv. Čínská vláda zakázala používání produktů od značky Apple ve státních institucích, a to následně vyvolalo obavy z možného rozšíření těchto restrikcí i na další oblasti veřejného života.
I když tento gigant ovládá čínský trh a brání vstupu dalším subjektům, společnost Huawei nyní čelí vážným obtížím. Spojené státy americké uvalily na čínskou značku Huawei sankce, které negativně ovlivňují její export do Spojených států. Přesto se společnost snaží i s touto komplikací pracovat.
Zdroje: Investiční web, Seznam zprávy, Mobilizujeme, Apple, Reuters