To, na co jsme zvyklí, se za chvíli stane minulostí. Z obchodních řetězců totiž pozvolna mizí malé košíky do ruky, které se hodily především pro ty zákazníky, kteří vyrazili do obchodu jen pro pár kousků zboží. Nahradit by je měly košíky na kolečkách, které jsou podle obchodníků více praktické. Opravdu nám seberou oblíbené příruční košíky a budeme muset táhnout celý nákup za sebou?
První nákupní vozík se v obchodech objevil 4. června 1937. Zákazníkům se však nelíbil. Ženy říkaly, že mají dost tlačení dětských kočárků a muži zase prohlašovali, že jsou přeci dost silní na to, aby unesli košíček. A tak se zrodil nápad vyrobit košíky do ruky.
Zákazníci se musí připravit na velkou změnu. Postupem času totiž z obchodů zcela vymizí malé košíky na nákup, které se hodily především pro pár kousků zboží nebo pro děti, které rády pomáhaly svým maminkám s drobným nákupem. Zákazníci jsou proto nucen používat buď velké nákupní vozíky, nebo kombinované košíky na kolečkách.
Tato kombinovaná varianta se však mnohým jeví jako nepohodlná a obtížně ovladatelná, což je následně vede k tomu, že si v obchodě žádný košík nevezmou a nákup nosí v ruce nebo v papírové krabici. Obchodní řetězce se brání tvrzením, že košík na kolečkách poskytuje větší komfort při zákaznických nákupech.
Například tisková mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková prozradila, že košíky na kolečkách jsou určeny pro to, aby zákazníci nemuseli nosit těžké nákupy, ale mohli je pohodlně táhnout. Podle slov mluvčí jsou praktické, pohodlné a dostatečně velké.
„Košíky na kolečkách umožňují zákazníkům pohodlně táhnout těžký nákup, místo aby ho museli nosit. Navíc tyto košíky jsou standardizovány podle mezinárodních specifikací, které jsou konzistentní ve všech zemích, kde Lidl působí. Domníváme se, že zákazníci si na ně zvykli a jsou pro ně více užitečné,“ prozradila pro Kupi mluvčí Lidlu.
Některé obchodní řetězce však s touto změnou nesouhlasí a čekají, jak se budou k této změně všeobecně stavět zákazníci. Například obchodní řetězec Globus, Kaufland nebo Albert mají pro své zákazníky připraveno několik variant nákupních košíků. A je jen na zákazníkovi, jaký košík si pro svůj nákup vybere.
„Nechceme nikoho omezovat. Je zcela přirozené, že si zákazník sám určí, jaký typ nákupního košíku chce pro svůj nákup využít. Uvidíme, jak se tento trend posune do budoucna, a především, jaká odezva bude od našich zákazníků. Ti jsou u nás stále na prvním místě,“ prozradila pro Kupi tisková mluvčí společnosti Albert Barbora Vanko.
Zdroje: Kupi, SOCR