Česká pošta pro své zaměstnance pořídila nové stejnokroje, které mají být pohodlnější, praktičtější a modernější. Momentálně je testují zaměstnanci v terénu, ale široká veřejnost i někteří odborníci tento oděv kritizují. Rebranding oděvů poštu vyšel na 5 milionů korun. Uniformy se ještě mohou změnit podle připomínek jejich uživatelů.
Česká pošta se rozhodla pro tzv. rebranding oděvů svých zaměstnanců. Dle všeho nové oblečení pro pošťáky vyjde na přibližně pět milionů korun s tím, že momentálně je celý proces ve formě testování.
Nové uniformy nejenže mají být modernější a více viditelnější, ale především budou pro zaměstnance pohodlné. V současné době je testuje přibližně 750 zaměstnanců.
„Připomínky jsou velmi důležité, jelikož na jejich základě bude rozhodnuto o případných úpravách střihu, designu a materiálu, aby se ve stejnokrojích všechny kolegyně a kolegové cítili co nejlépe a současně v nich co nejlépe prezentovali Českou poštu před veřejností,“ prozradila na sociální síti Facebook ředitelka divize pobočkové sítě České pošty Martina Ivanová.
Kromě obsluhy zákazníků musí nová uniforma vydržet i celodenní nošení a manipulaci s těžkými břemeny. Proto také pošta zahájila nejprve testovací verzi, která poběží do června tohoto roku a ukáže, zda je materiál dostatečně kvalitní.
„Vedle základních barev České pošty jsou pro svěžejší a modernější vzhled použity i barvy doplňkové – tyrkysová a odstíny šedé. Motiv poštovní trubky je využit nejen na halence a košili, ale i na límečku a přední části trika polo,“ dodala ředitelka divize pobočkové sítě České pošty Martina Ivanová.
„Jsem s novou uniformou spokojená. Zatím se v ní cítím dobře, je prodyšná, příjemná a dobře se nosí. Uvidíme, jak to bude vypadat po každodenním používání, a hlavně vyprání, jelikož já si své osobní věci peru výhradně sama a doma,“ prozradila redakci Kupi zaměstnankyně pošty ve Zlíně.
Jenže jak se později ukázalo, jen krátce poté, co se Česká pošta na sociálních sítích pochlubila novinkou, lidé začali nové oděvy pošťáků kritizovat. A kritika přišla i ze strany odborné veřejnosti. „Je to divné a nejsou vůbec vidět,“ napsala jedna ze čtenářek. „Divný a obyčejný oděv,“ dodala další na facebookové stránce České pošty.
„Na šatech je sice zeštíhlující prvek, ale uniforma je nevýrazná a nedává najevo, kdo jí nosí. Je třeba, aby zaměstnanci firem byli pořádně vidět, aby bylo jasné, o koho jde. Co se kvality týče, materiál se začne jistě velmi brzy opotřebovávat a bude jen velmi náročné ušít znovu ten samý kus nebo ho opravit,“ prozradila redakci Kupi svůj názor švadlena a módní návrhářka Marta Trousilová.
Zdroje: Kupi, Česká pošta