Není to tak dávno, co se Nutella rozhodla soudit kvůli špatnému reklamnímu triku s konkurenční společností. Společnost Ferrero obvinila v roce 2020 italského giganta Rigoni di Asiago z očerňování a zneužívání jejich televizní reklamy. Ačkoliv samotný soudní spor trval několik let, Nuttela svůj boj prohrála a musí své konkurenční firmě zaplatit pořádné odškodné. Nejedná se však o první případ, kdy se dvě velké značky utkaly u soudu.
Italská společnost Ferrero zůstane navždy legendárním výrobcem Nutelly, to je zcela jasné. Proto se také v roce 2020 rozhodla společnost Ferrero podat žalobu na společnost Rigoni di Asiago, která prodává značku Noccialata.
Jde o bio kakaovou lískooříškovou pomazánku, která podle některých opravdu znatelně připomíná originální Nutellu. Ačkoliv má společnost Ferrero svůj roční podíl okolo 14 miliard korun, i tak se rozhodla menšího konkurenta pořádně potrápit.
Na Rigoni di Asiago podala společnost žalobu, a to kvůli tomu, že viděli jejich novou televizní reklamu, která propaguje svůj nový výrobek bez palmového oleje a s vycpaným orangutanem. Společnost Ferrero si tuto reklamu vyložila tak, že se jedná o maskovaný a záměrný útok na jejich Nuttelu.
Nutella totiž byla opakovaně kritizována širokou veřejností za to, že palmový olej používá ve svých výrobcích. Několik let soudy zjišťovaly, na jaké straně došlo k pochybení a kdo právem patří mezi poškozené. Ačkoliv byla společnost Nuttela jasně přesvědčena o svém právu, soud rozhodl jinak. Společnost Ferrero dokonce v posledních letech přijala přísnou politiku, která zaručuje 100% dohledatelnost palmového oleje a zákaz odlesňování.
Jak ale nakonec vyšlo najevo, před rokem byla francouzská základna této společnosti u soudu znovu odmítnuta s tím, že společnosti Rigoni di Asiago musí zaplatit 1,5 milionu eur jako odškodné a za poškození jejich dobrého jména. Podle všeho je rozsudek soudu pravomocný a Nuttele nezbývá nic jiného, než se s tímto verdiktem smířit.
Soudní spory však nejsou u velkých obchodních gigantů ničím neobvyklým. Není to tak dávno, co v Německu skončil patnáct let dlouhý soudní spor mezi švýcarským cukrárenským koncernem Lindt & Sprüngli a bavorskou firmou Riegelein. Společnost Lindt totiž na trhu prezentuje svého velikonočního zajíce se zlatým obalem a vyzvala svého konkurenta, aby tento obal nepoužíval.
Podle Lindt je sedící zajíc ve zlaté folii starou a osvědčenou formou již z 50. let 20. století. Jenže konkurenční společnost se bránila slovy, že Lindt není výhradním autorem této formy a pro svou společnost chtějí dodatečně získat práva. Zemský soud ve Frankfurtu dal v roce 2002 svým rozhodnutím společnosti Riegelein za pravdu a soudy vyšších instancí pak tento verdikt v letech 2004, 2007 a 2011 potvrdily. Společnost Lindt tak po několika letech svůj soudní spor prohrála.
Vyrobte si domácí verzi nutelly bez cukru. Tato lískooříšková pomazánka je zdravější než ta klasická, obsahuje jen pár surovin a mohou ji s klidem jíst i vegani. Potřebujete pouze lískové oříšky, kakao, kokosový olej a špetku soli, tak se do toto pusťte.
Upečte si na Velikonoce zajíčky z kynutého těsta! Letos nemusíte péct jen jidášky. Zapojte do tvarování velikonočních zajíčků i děti. Tvar nemusí být dokonalý, fantazii se meze nekladou. Zajíčkům snadno uděláte oči z rozinek a po upečení jim kolem krku můžete uvázat i mašličku.
Obdobný spor vedla v roce 2004 i společnost I.D.C Holding, která se rozhodla zažalovat společnost Opavia za to, že se jim nelíbí jejich obal Horalek, který se na českém trhu objevoval. Podle slovenské společnosti bylo nepřípustné, aby společnost Opavia neustále měnila vzhled a název svých sušenek.
To ale není vše. Podobný spor mezi sebou vedla i společnost Podravka a Pěkný-Unimex. Společnost Pěkný-Unimex totiž napodobovala obal výrobku Podravky, který byl totožný jak ztvárněním a specifickou barevnou kombinací, tak i stylem nadpisu. Značka Kucharek totiž byla téměř stejná a pro zákazníky matoucí. Společnost Pěkný-Unimex musela zaplatit Podravce 200 tisíc korun.
Zdroje: quechoisir.org, lidovky.cz, lefigaro.fr, mam.cz, podravka.cz, kupi.cz