Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Decathlon se rozhodl pro nové logo i vzhled prodejen. Podobné změny zkouší i jiné obchodní řetězce

Tharnapoom Voranavin / Shutterstock.com

Pokud rádi nakupujete v tomto sportovně založeném obchodu, musíte se připravit na velké změny. Po několika letech se totiž společnost Decathlon rozhodla pro novou identitu, kterou nedávno představila na své konferenci. Z čeho společnost vycházela a proč se k této změně po několika letech na trhu rozhodla?

Přečtěte si také

Klasika trochu jinak: Kuřecí řízky v křupavém mandlovém kabátku se sýrem halloumi

Celosvětová maloobchodní sportovní značka Decathlon se rozhodla světu představit svůj nový cíl, kterým je podle jejích slov „Pohnout lidmi prostřednictvím zázraků sportu“. Společnost se rozhodla své klienty více motivovat k výsledkům a lepší fyzické kondici. Například v Kanadě má maloobchodní řetězec 19 prodejen a všechny pobočky budou v rámci této iniciativy renovovány.

Decathlon bude měnit vzhled i logo

Společnost před nedávnou dobou odhalila v Paříži novou identitu své značky, včetně nového loga. Tento nový symbol, který připomíná oběžnou dráhu, má podle společnosti velký potenciál, aby klienty přivedl na svou stranu. Společnost se netají tím, že by si chtěla mezi veřejností vybudovat stejné postavení jako společnost Nike. Pomoci jim k tomu má ono zmíněné logo a renovace prodejen.

„Včerejší den se zapsal do historie Decathlonu jako nový start. Procházíme změnou naší vizuální identity, kterou odstartovalo naše nové logo, které se nově skládá ze dvou prvků – našeho názvu a nového symbolu, známého jako Orbit. Tvar orbitu vychází z tradičního designového spojení písmen CA v názvu Decathlon. Zároveň vyjadřuje náš závazek k cirkularitě, která tvoří jádro našeho udržitelného obchodního modelu. Ať už je to vrchol hory, plachta, vlna, nebo dokonce tlukot srdce, konec Orbitu představuje ambici dosáhnout nových cílů,“ prozradil tiskový mluvčí společnosti Decathlon Jakub Sýkora.

Decathlon

Refresh čeká i jiné společnosti

Decathlon však není jediný, který se rozhodl pro takzvaný refresh své značky. Například potravinový řetězec Billa se před nedávnou dobou pochlubil svým novým vzhledem. Prodejny této společnosti teď primárně budou žluté a bílé. Stejně tak jako vzhled prodejny se změnilo i samotné logo společnosti. Mluvčí Billy prozradila, že z dosavadního loga odstranili červené pozadí se žlutým nápisem a nově je logo implementováno v barvě žluté či bílé.

Změnou prošly postupně i prodejny. Změnily se výlohy, regály, chladicí nebo mrazicí zařízení, nákupní vozíky a v neposlední řadě vzhled zaměstnanců. Nový je i slogan, který zní: To dobré začíná u nás. Další řetězec, který se rozhodl pro postupnou změnu svého vzhledu, je Penny. Už v roce 2016 se výrazně proměnila pobočka v Kolberově ulici v Praze, kde Penny Market dokonce zařadil do svého zařízení i dětský koutek.

Sortiment se zeleninou by měl ve všech jeho provozovnách připomínat tržnici, kde na zákazníky bude čekat krásná čerstvá zelenina. Současně se změnilo i logo prodejen. Penny Market se několik let začal specializovat především na české potraviny, které následně ve svých prodejnách odlišuje od těch ostatních.

Redaktorka Kupi.cz / vlastní foto

Změna vzhledu souvisí se strategií i lepším komfortem

Pro podobné změny, které přinese Decathlon, se rozhodly i jiné obchody, které nabízejí ve svém sortimentu sportovní obuv a vybavení. Například společnost CCC se rozhodla všechny své prodejny, které se nachází na dobře situovaných místech, změnit dle nového konceptu, který bude pro zákazníka moderní, přehledný a více komfortnější. Momentálně společnost předělává svou prodejnu v OC Olympia Plzeň, kde se zákazníci na nový koncept mohou těšit na jaře tohoto roku.

Před nedávnou dobou se pro změnu designu prodejny rozhodla i síť drogerií DM. V plzeňském obchodním centru Olympia v roce 2023 změnila drogerie DM nejen samotné uspořádání prodejny, ale zařadila i nový sortiment a pořídila nové vybavení. Na zákazníky tak čekalo větší množství zboží, lepší přehlednost a především více prostoru v nákupních uličkách.

Zdroje: Retail detail, Decathlon, OC Olympia Plzeň