V poslední době se v České republice setkáváme s rostoucí oblibou diskontních prodejen, které přitahují zákazníky svými lákavě nízkými cenami, aniž by přitom výrazněji snižovaly kvalitu nabízeného zboží. Tyto řetězce nabízejí široký výběr produktů zejména nepotravinářského zboží, včetně domácích potřeb, kosmetiky, a dokonce elektroniky. Mezi nejoblíbenější diskonty u nás patří řetězec Action, který oznámil otevření již 66. prodejny v Česku.
Atraktivita diskontů spočívá nejen v jejich schopnosti nabízet zákazníkům produkty za nižší ceny v porovnání s konkurencí, ale také v neustálé obměně sortimentu, která u zákazníků vyvolává zvědavost, co nového si při další návštěvě budou moci nakoupit. Mnozí z nich proto tyto obchody navštěvují pravidelně, aby si nenechali ujít žádnou z atraktivních nabídek, dostupných často jen omezenou dobu. Díky efektivnímu logistickému zázemí a pečlivému výběru sortimentu mohou tyto obchody reagovat na aktuální trendy nebo sezónní poptávku. Nyní v nich najdeme například jarní a velikonoční dekorace, zahradnické potřeby nebo grilovací vybavení.
Action, nejrychleji rostoucí diskontní řetězec v Evropě specializující se především na nepotravinářské zboží, oznámil otevření své nové pobočky, a to 16. března ve městě Slaný. Tímto krokem rozšíří svou síť na celkových 66 prodejen po celé České republice. Nová prodejna ve Slaném nabídne zákazníkům širokou škálu 6 000 výrobků rozdělených do 14 kategorií od hraček, zboží pro kutily, výrobků pro domácnost a zahradu, až po trvanlivé potraviny, a to vše za bezkonkurenční ceny. Řetězec v reklamní kampani láká na pravidelně aktualizovanou nabídku, kdy každý týden přidá do svého sortimentu 150 nových výrobků, přičemž více než 1 500 položek je k dispozici za cenu nižší než 25 Kč a průměrná cena produktu se v nabídce obchodu Action pohybuje kolem 50 Kč.
Konkurencí pro Action je řetězec Pepco, který je oblíbený pro svou rozmanitou nabídku zboží za příznivé ceny a jehož velkou výhodou je hustá síť prodejen po celé České republice. Minulý týden oslavil otevření své 300. pobočky u nás. Tento milník představuje další krok v expanzi značky, která si díky svému přístupu vybudovala pevné místo na českém trhu. Pepco zákazníkům pravidelně nabízí rozsáhlý sortiment včetně oděvů, módy pro děti a široký výběr bytových doplňků, přičemž každý týden rozšiřuje svou nabídku o 250 nových produktů. Díky své strategii kombinování široké nabídky s výhodnými cenami se Pepco stal důležitým hráčem na trhu a získal si oblibu mezi českými rodinami.
Diskontní prodejny s levným zbožím mají v českém maloobchodním prostředí klíčovou pozici a jejich popularita mezi spotřebiteli neustále roste. Kromě zmíněného Pepca a Actionu patří mezi významné hráče u nás také KiK, Tedi a NKD. Díky kombinaci nízkých cen a širokého, neustále se měnícího sortimentu dokáží tyto obchody uspokojit potřeby velkého spektra zákazníků, přičemž nakupování je nejen výhodné, ale stává se i zážitkem plným objevování nových a atraktivních produktů za výhodné ceny.
Zdroj: TZ Action, Pepco