Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Kofola se pustila do nového dobrodružství: Bude svým zákazníkům vařit také pivo

Viiviien / Shutterstock.com

Jeden z největších tuzemských výrobců nápojů Kofola se stal majitelem většinového podílu v tradičních moravských pivovarech značek Holba, Litovel a Zubr. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) definitivně umožnil získat kontrolu nad dosavadním majitelem firmou Pivovary CZ Group. A to současně se společností Fontána, která se věnuje prodeji alkoholických a nealkoholických nápojů. Podle informací od Kofoly cenu obchodu ale nezveřejnění.

Přečtěte si také

Zrychlete sušení prádla v zimě pomocí triku s ručníkem a pračkou, o kterém málokdo ví

Které pivovary koupila Kofola?

Spekulace některých médií ze začátku loňského roku o záměrech výrobce nápojů Kofola vstoupit do pivního byznysu se ukázaly jako pravdivé. Antimonopolní úřad definitivně schválil její plány na získání většinového podílu ve třech známých moravských pivovarech.

Pivní značky Holba, Litovel a Zubr pod firmou Pivovary CZ už aktuálně změnily svého majitele. Kromě nich pod Kofolu přešla rovněž společnost Fontána, která se věnuje prodeji alkoholických a nealkoholických nápojů.

Svařené pivo
Čas přípravy: 15 min Obtížnost: Snadný

Svařené pivo

Svařené pivo vás překvapí svou chutí. Jde o ideální nápoj na zahřátí do mrazivých dnů a připravuje se podobně jako tradiční svařák z vína.

Svařené pivo

Akvizice byla dohodnutá na konci minulého roku, čekalo se na kladné vyjádření ÚOHS. Původní vlastník pivovarů zdůrazňoval, že mu záleží, aby se změna nedotkla zákazníků, zaměstnanců i dodavatelských řetězců.

„Záleží nám na tom, aby byla zachována řemeslná tradice vaření piva, stabilní vztahy se zákazníky, dodavateli i zaměstnanci a společenská odpovědnost firmy,“ vysvětlil místopředseda představenstva Pivovary CZ Group Jaromír Dvorský.

Sergiy Palamarchuk / Shutterstock.com

Pivo jako další byznys

Kofola se vedle tradiční produkce nealkoholických nápojů tímto nákupem pivních značek pouští do zcela nového podnikání. „V Kofole jsme se naučili rozvíjet tradiční a lokální značky se silným příběhem. Když se objevila příležitost investovat do pivovarů, které vyrábějí značky s dlouhou historií, za kterými stojí poctivé řemeslo a moderní výrobní zázemí, neváhali jsme,“ sdělil už na podzim tuto akvizici generální ředitel společnosti Jannis Samaras.

Jaké firmy vlastní Kofola?

Pro Kofolu to není první akvizice. Už v roce 2020 nakoupil Karlovarskou Korunní a Ondrášovku. Mezi další výrobky, které pod ní patří, jsou například značky Vinea, Jupí, Semtex, Rajec, saleterie Ugo či producenta čajů Leros. Skupina Kofola působí na pěti evropských trzích a ve svých 11 továrnách zaměstnává více než dva tisíce lidí.

Konkurence balené vody

V Česku působí silná trojice výrobců a distributorů nápojů. Kromě Kofoly jde o společnosti Coca-Cola a Mattoni. Poslední jmenovaná se do větších akvizic v poslední době nepouští. Posledním opravdu velkým úlovkem bylo získání společnosti PepsiCo pro český, slovenský a maďarský trh v roce 2018. Namísto obchodování se firma rozhodla investovat do stabilizace firmy a spokojenosti svých současných zaměstnanců, kterým vyplatila rekordní odměny za úspěšný minulý rok.

Mattoni 1873 je největším producentem nealkoholických nápojů ve střední Evropě a spolu s tradiční minerální vodou zastřešuje také značky Aquila, Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda, Hanácká Kyselka či nápoje Pepsi, Mirinda a 7UP. Společnost vyváží produkty do 20 zemí celého světa a ve svých závodech zaměstnává okolo 3200 pracovníků.

Lomb / Shutterstock.com

Cola připravila novinku v zámoří

Firma Coca–Cola se pustila do nikdy nekončící soutěže o mladé zákazníky. Zejména pro ně připravila prozatím výhradně na kanadském a americkém trhu novinku s označením Spiced, kterou představuje kořeněný nápoj s chutí osvěžujících malin dostupný ve sladké variantě, ale také bez cukru. Teprve čas ukáže, zdali mladým lidem v Severní Americe zachutná natolik, abychom si mohli jednou dopřát tuhle kořeněnou malinovku také v tuzemských restauracích či obchodech.

Zdroje: kofola.cz, ČTK, pivovary.cz