Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Eso Market nabízí svým zákazníkům mobilní aplikaci. Ze spotřebitelských družstev je první

LDprod / Shutterstock.com

Zákazníci tradičního obchodního družstva Eso Market mohou nově od ledna tohoto roku využívat i mobilní aplikaci, kde najdou veškeré informace o akčních nabídkách i jednotlivých prodejnách. Družstvo, jehož tradice sahá až do 90. let, klade velký důraz na propagaci svých letákových akcí, a proto se tímto rozhodlo podpořit prodeje a přiblížit se i mladší generaci. V nejbližších měsících by se měla aplikace dále rozvíjet a brzy zákazníkům nabídne i další funkce.

Přečtěte si také

Retro olejové kuličky do koupele jsou zpět: Kde je koupíte a kolik stojí?

Eso Market spustil mobilní aplikaci

V lednu letošního roku představilo družstvo Eso Market svým zákazníkům novou mobilní aplikaci. Mezi tradičními spotřebními družstvy jde rozhodně o prvenství, kterým se společnost snaží podpořit prodeje, přiblížit se zákazníkovi u usnadnit mu nakupování.

„Za úspěch budu považovat, pokud se v druhé polovině roku dostaneme na úroveň, kdy si aplikaci stáhne kolem deseti procent zákazníků, kteří dnes dostávají papírový leták,“ uvedl pro Asociaci českého tradičního obchodu Jiří Štorch, předseda představenstva Družstva Eso Market.

Družstevnictví má v Čechách tradici

Tradice družstevnictví, jehož vznik úzce souvisel s rozvojem tržního hospodářství, u nás sahá do 40. let 19. století. Vzhledem k růstu produkce a zvyšujícímu se ekonomickému tlaku zakládali dělníci a rolníci svépomocné organizace – družstva. Družstvo Eso Market bylo v roce 1998 založeno za účelem spolupráce prodejců potravin. K 1. 3. 2024 sdružuje celkem 302 prodejen v Praze, Středočeském, Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém, Libereckém, Královéhradeckém a Jihomoravském kraji.

Družstvo svým členům zaručuje výhodnější podmínky pro nákup zboží od vybraných dodavatelů. Jde o přímé dodávky, kam spadá pečivo, uzeniny, mléčné a mrazírenské výrobky, ale též těžký koloniál, kam se řadí dodávky od partnerů České potravinářské obchodní a.s. a JIP východočeská a.s.

Rozšíření možností propagace

Družstvo Eso Market se velmi soustředí na důslednou propagaci svých akčních nabídek, a to nejen prostřednictvím tištěných letáků, ale také webových stránek a sociálních sítí. Společnost byla také první v Česku, kdo na prodejny instaloval televize a svou nabídku zákazníkům promítal přímo zde.

Vzhledem k moderní době a digitalizaci tak bylo jen otázkou času, kdy družstvo zamíří i do mobilních telefonů svých zákazníků. V mobilní aplikaci najdeme digitální verzi aktuálního letáku, seznam prodejen s vyhledáváním té nejbližší a možnost nahrát věrnostní kartičku. Aplikace je volně ke stažení na platformách Google Play a App Store.

Dusan Petkovic / Shutterstock.com

Bude věrnostní program i soutěže

Mobilní aplikace by se měla dále rozvíjet. „Do budoucna připravujeme další rozšiřování této aplikace a maximální využití všech jejích možností. Připravujeme věrnostní program, zákaznické soutěže, speciální cenové akce a podobně,” řekl AČTO Štorch. Ten také uvedl, že s používáním aplikace na všech provozovnách je drobná potíž s kompatibilitou s pokladními systémy, jelikož družstvo sestává ze samostatných podnikatelských subjektů a ty nejsou napojeny na centrální cenotvorbu.

„I s touto situací se však umíme vypořádat, a navíc připravujeme další rozšíření aplikace, které umožní individuální nabídky jednotlivých prodejen. Ty se zákazníkovi zobrazí až při rozkliknutí konkrétní prodejny. Tuto funkcionalitu pak umožníme spravovat obchodníkům, čímž jim vytvoříme možnost komunikovat přímo se svými zákazníky a konkretizovat jim své nabídky,” dodává.

xlaura / Shutterstock.com

Mobilní aplikace řetězců

Zákazníci stále častěji dávají přednost prohlížení akčních nabídek hypermarketů a supermarketů v digitální formě. Tento trend potvrzuje rostoucí počet uživatelů, kteří navštěvují webové stránky Kupi.cz nebo používají mobilní aplikaci, a to včetně seniorů. Jedním z hlavních nedostatků papírových letáků je jejich drobné písmo. Oproti tomu digitální verze nabízí možnost upravit velikost textu pro lepší čitelnost, což představuje významnou výhodu zejména pro seniory,“ uvedla Monika Kopčilová, specialistka Kupi.cz.

Pokud jde o běžné obchodní řetězce, z velkých hráčů přišel v roce 2020 jako první s mobilní aplikací řetězec Lidl. V té jsme mohli najít nejen nabídku letáků, ale později i mobilní verzi Lidl e-shopu. Další řetězce na sebe nenechaly dlouho čekat, mobilní aplikaci brzy představil Albert, Tesco nebo Kaufland. Dnes už jí disponují i Billa, která také rozjela e-shop a rozvozy nákupů po Praze, nebo Penny Market.

Některé obchody, například Tesco, dokonce nabízí slevy pouze těm zákazníkům, kteří mají nainstalovanou mobilní aplikací. Jiné, třeba již zmiňovaný Lidl, lákají na zboží zdarma, pokud v obchodě utratíte určitou částku. Jaký bude vývoj mobilních aplikací do budoucna, to je ve hvězdách. Už teď jsou ale naše telefony více než přeplněné.

Zdroje: acto.cz, esomarket.cz, medium.seznam.cz, Kupi.cz