Společnost Coca-Cola se rozhodla vyrazit do boje s konkurencí a oznámila neobvyklou novou příchuť, se kterou plánuje vstoupit na trh. Stalo se tak po třech letech, kdy společnost s žádnou novinkou u této značky nepřišla. Na rozdíl od jiných sodovek na trhu, které o zákazníky bojují nejen širokou nabídkou příchutí, ale také příznivějším složením. Kdy a kde se začne nová Cola prodávat? A bude dostupná i na našem trhu?
Novinka se zatím představí pouze na americkém a kanadském trhu. Spuštění jejího prodeje je naplánováno na 19. února. A o jakou příchuť půjde? Společnost ji popisuje jako Spiced, tedy jako kořeněnou s osvěžujícími malinami.
Jak pro CNN uvedla Sue Lynne Cha, viceprezidentka marketingu společnosti Coca-Cola pro Severní Ameriku, tato příchuť byla vybrána s ohledem na preference chutí spotřebitelů, mezi nimiž je malinová příchuť velmi oblíbená, podobně jako nové a výrazné příchutě. Proto bylo přidáno i koření. Novinka bude dostupná jak v klasické variantě, tak v „zero sugar“, tedy bez cukru.
S novou příchutí přišla společnost Coca-Cola po třech letech. Mezitím se na americkém trhu usadila řada nových značek sodovek a limonád, které cílí na mladou generaci a lákají mimo jiné příznivějším složením s nižším obsahem cukru. Jedná se například o nápoje značek Olipop a Poppi, jak u nás informovaly Seznam Zprávy.
Podle slov zástupců Coca-Coly se tak společnost snaží malinovo-kořeněnou příchutí držet krok s dobou a opět zaujmout a přitáhnout (nejen) mladé konzumenty. O změně složení však hovořit nelze, jedná se pouze o ochucenou originální verzi nápoje. I to by mělo ale podle zástupců společnosti k přetáhnutí konzumentů pravděpodobně stačit.
„Inovace je ve strategii značky Coca-Cola klíčová – neustále sledujeme nové trendy a hledáme cesty, jak dopřát našim zákazníkům větší výběr. Soustavně si hrajeme s novými příchutěmi, abychom našim fanouškům mohli vždy nabízet nové vzrušující zážitky,“ uvedla Sue Lynne Cha pro deník USA Today s tím, že lidé chtějí experimentovat s novými příchutěmi a Coca-Cola Spiced je jasnou odpovědí.
Zda se nová příchuť objeví i na našem nebo jiném trhu, zatím není zřejmé. Nicméně i tak ji možná budou moci čeští zákazníci v budoucnu ochutnat. Stejně jako celá řada amerických limitek a exkluzivních značek limonád se může objevit například v českých internetových obchodech nabízejících dovozové potraviny z USA, případně v prodejních automatech „American Drinks“, které se v poslední době objevují v blízkosti supermarketů a v nákupních centrech.
Tyto automaty nabízí širokou škálu sodovek a limonád v plechovkách nejrůznějších amerických značek a příchutí, na které v českých obchodech běžně nenarazíte. Mezi nimi například nápoje Chupa Chups, Crush, Dr. Pepper, Fanta, Jelly Belly, Mountain Dew apod.
Co se oficiální nabídky nápojů Coca-Cola v tuzemských obchodech týče, výběr příchutí není tak rozmanitý. Běžně je u nás k dostání pouze vanilková, v e-shopech lze koupit i třešňovou nebo vanilkovo-třešňovou.
Konkurenční Pepsi je v tomto ohledu rozmanitější, čeští zákazníci mohou v regálech sáhnout po limetkové nebo mangové. O kapku originálnější příchutě potom nabízí i kolové nápoje české značky Kofola. Vedle meruňkové, melounové, malinové, citrusové nebo třešňové varianty se na trhu každoročně objevují i vánoční limitované edice, chutnající například po vanilkových rohlíčcích, perníčcích, švestce nebo rumu.
Zdroje: edition.cnn.com, seznamzpravy.cz, coca-cola.com, eu.usatoday.com