Velká část obchodů Enapo, které provozovala společnost Rosa market, bude nově sloužit zákazníkům pod značkou COOP. Nejvíce z nich je situováno v Jihomoravském a Zlínském kraji. COOP má v plánu převzaté prodejny modernizovat a rozšiřovat v nich poskytované služby.
„Provozujeme největší síť obchodů v České republice a to zejména v regionech. Naše obchody postupně měníme tak, aby si v nich zákazníci kromě nákupu potravin mohli obstarat i řadu dalších potřeb, například si vybírat hotovost, vyzvedávat si zboží z e-shopu nebo třeba platit složenky. Významně také zlepšujeme interiéry a exteriéry našich obchodů, zásadní je pro nás i spolupráce s regionálními dodavateli. Právě tímto směrem chceme jít postupně i u nově převzatých prodejen Enapo,“ vysvětluje Pavel Březina, předseda představenstva sítě COOP. V prodejnách nově zařazených do své sítě chce COOP podle Pavla Březiny díky plánovaným změnám významně navyšovat obrat a tím zvyšovat obrat celé sítě.
Z pohledu zákazníků se podařilo chod prodejen zachovat jen s minimálními problémy a prodejny se uzavřely na maximálně několik dnů. V převzatých obchodech bude navíc většinou působit i stejný personál. „Počet našich prodejen v posledních letech stagnoval či mírně klesal, nyní se poměrně výrazně navyšuje a máme ambice pokračovat v rozšiřování naší sítě i v budoucnu. Pokud se objeví vhodná příležitost, nevylučujeme ani převzetí dalších sítí prodejen nezávislého obchodu,“ doplňuje Pavel Březina. Další směr expanze značky COOP je založena mimo jiné i na užší spolupráci s obcemi, s nimiž COOP plánuje více rozvíjet provoz automatizovaných prodejen.
Společnost Rosa Market, která dluží věřitelům téměř půl miliardy korun, neměla peníze na nákup nového zboží, což vedlo k úbytku zákazníků a poklesu tržeb. Podle insolvenčního správce Dominika Harta byl hromadný prodej šedesáti nejrentabilnějších prodejen to nejlepší, co mohla společnost udělat. Jinak totiž hrozilo, že by se obchody musely úplně zavřít a o práci by podle Harta mohlo přijít až 800 zaměstnanců. A problém by to byl i pro samotné zákazníky - velká část těchto obchodů je totiž na vesnicích nebo menších městech kde místní jinou alternativu nákupu nemají.
Zdroj: COOP, Český rozhlas