Lékárna, která je součástí ostravského retail parku Futurum v sobě integruje jak tradiční lékárnu, tak i e-shopovou. Oproti běžné lékárně nabízí několikanásobně širší sortiment. Je to v krátké době už podruhé, co síť Dr. Max představuje inovativní lékárenský koncept, který na trhu není obvyklý.
Plocha tzv. oficíny měří 250 metrů čtverečních, což je asi třikrát víc, než u průměrné lékárny. Znatelně vyšší je podíl samoobslužných zón, které doplňují 4 lékárenské pulty (táry), speciální oddělení pro výdej e-shopových zásilek, dotykové prodejní kiosky, sekce samoobslužných pokladen, zvláštní oddíl pro výdejní boxy, relax zóna a konzultační místnost pro screeningové služby. Jak je to v síti Dr. Max u větších poboček standardní, součástí vlastní lékárny je i dermocentrum s rozšířenou nabídkou přípravků k péči o pleť a s odborným poradenstvím. Na několikanásobně větší plochu vlastní lékárny navazuje v neveřejné části rozsáhlý sklad o ploše 1 100 metrů čtverečních. Díky tomuto prostoru je okamžitě klientům k dispozici až třikrát širší sortiment, než jakým disponuje obvyklá lékárna kdekoli jinde. Z této výhody může klient lékárny těžit velmi dobře právě třeba při okamžité e-shopové objednávce realizované prostřednictvím prodejního kiosku. Nová lékárna slouží i jako odběrní místo pro kurýry doručující objednávky e-shopu Dr. Max na domácí či jiné adresy v Ostravě (tuto službu nabízí síť i v Praze a v Brně).
„Takto komplexní pracoviště je první počin svého druhu nejen v rámci Dr. Max, ale v českém lékárenství vůbec,“ říká Jan Žák, generální ředitel největší tuzemské sítě lékáren, „jde o novou součást našeho omnichannelového konceptu, ve kterém propojujeme klasické lékárny s tou virtuální. Dr. Max je jednička na trhu v obou ohledech – klasickém lékárenství i v lékárenské e-commerce a my logicky usilujeme o to, abychom určovali směr vývoje a vedoucí postavení si udrželi.“
Není to jediná inovace, se kterou Dr. Max v poslední době přišel. Jako první lékárenská síť v Česku spustil Dr. Max robotický sklad a expedici v Roudnici nad Labem. V příštím roce by měl být počet takových míst v rámci řetězce už dvouciferný. Není to zase tak dávno, co rovněž jako vůbec první (a zatím jediná) síť lékáren u nás zprovoznila centrální laboratoř už druhé generace v Praze s pobočnými pracovišti v Brně a Ostravě. „Jde nám o to přinášet čím dál pestřejší rejstřík služeb klientům a zároveň šetřit Čas lékárníkům, aby pacientům mohli věnovat ještě víc své odborné péče – jinak než pomocí inovací to nejde,“ doplňuje Jan Žák.
V tomto týdnu otevřel také řetěze Datart v pražském obchodním centru Westfield Chodov v rámci své prodejny Apple Shop. Jako v případě Dr. Max se i zde hovoří o tom, že showroom o velikosti 73 čtverečních metrů je největším svého druhu a nabídne široké portfolio produktů k vyzkoušení a specializované poradenství.
Zdroj: Dr. Max, Datart