Kdo od nynějška zamíří do IKEA Česká republika, neprohloupí. Nižší cenovku dostala na českých pobočkách zhruba třetina produktů v čele s úložnými prostory a krabicemi. Řetězec, který se u nás stal skutečným lovebrandem, zaznamenal loni dokonce 22% nárůst tržeb na téměř 12 miliard korun. Nyní chce své zboží zpřístupnit ještě většímu množství zákazníků.
Řetězec IKEA snížil ceny bezmála u třetiny svých produktů. Nábytkový lovebrand, jehož produkty se v menší či větší míře vyjímají téměř v každé české domácnosti, zlevnil průměrně o 8,4 %.
Mezi produkty, které nyní pořídíte levněji, jsou postele, matrace, úložné prostory, kuchyně včetně spotřebičů, ale i doplňky.
„Dlouhodobou strategií IKEA je nabízet výrobky za takové ceny, aby si je mohlo dovolit co nejvíce lidí. Ještě aktuálnější je to v poslední době, kdy řada domácností pociťuje dopady ekonomické situace a rostoucích životních nákladů,” uvedla v oficiální tiskové zprávě Tímea Münzner, manažerka prodeje IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko. Zlevněné položky jsou na webových stránkách IKEA zvýrazněny červeně.
Mezi zlevněnými produkty nechybí ani ikonické série HEMNES, KALLAX nebo PLATSA. Ceny mnohdy klesly až o desítky procent. Například oblíbená rozkládací pohovka HEMNES zlevnila z původních 8 990 Kč na 7 990 Kč, policový díl KALLAX z 1 290 Kč na 999 Kč a židle INGOLF z 1 690 Kč na 1 290 Kč.
Novou cenovku dostane i plastová úložná krabice SAMLA, jejíž cena klesla ze 69 Kč na 49 Kč, látková krabice DRÖNA, kterou nyní koupíte za 99 Kč, nebo dóza na potraviny 365+. Tu nyní pořídíte za 59 Kč namísto 79 Kč.
Kupte se slevou Povlečení.
Ke zlevnění přispěl příznivý vývoj české koruny, stejně jako stabilizace dodávek zboží, s nimiž měla IKEA problémy v době pandemie, a také snížení provozních nákladů. „Samozřejmě nejsme imunní vůči všemu, co se na trhu děje. Situaci budeme monitorovat a podle toho se rozhodneme, jaký zvolíme další postup,“ řekla Münznerová.
Potvrdila také, že v případě příznivých okolností bude zlevnění trvalé. „Náš sortiment je klíčovou součástí identity a dědictví IKEA, a proto jsme rádi, že se můžeme českému zákazníkovi přiblížit zase o výrazný kousek blíže. I nadále budeme hledat různé možnosti, které nám umožní ceny našich výrobků snižovat, a být tak pro naše zákazníky co nejdostupnější.”
Za uplynulý finanční rok 2021/2022 zvýšila IKEA meziročně tržby o 22 % na 11,9 miliardy korun. Podobný vývoj se podle Münznerové očekává i za účetní období 2022/2023. „V této expanzi budeme pokračovat i v novém finančním roce, který pro nás začíná 1. září,” přiblížila.
V ČR má IKEA čtyři obchodní domy, dva v Praze, na Zličíně a Černém mostě, a po jednom v Brně a Ostravě. Zákazníci v regionech mohou navštívit jedno z plánovacích studií, které IKEA otevřela v Českých Budějovicích, Hradci Králové a nyní také v Olomouci.
Jak vyplynulo z rozhovoru pro ČTK, nábytkářská síť navíc letos pozoruje zvýšenou poptávku po použitém nábytku, a to až o pětinu. V oddělení Circular Hub si zákazníci mohou vybrat ze široké nabídky použitého, ale také pouze rozbaleného nebo vyřazeného zboží za skvělé ceny. Nákup nových dražších kousků lidé více promýšlí a k proměně svých domovů používají spíše drobnější doplňky.
Z údajů, které poskytla sama IKEA, se zákazníci při nákupu zaměřují také na úložné prostory, i proto IKEA zlevnila například vybrané policové díly nebo krabice.
Pokud jde o porovnání cen zboží v Česku a u našich nejbližších sousedů, nákupy za hranicemi se českým spotřebitelům ve většině případů stále vyplatí. Ne však v případě nákupů v IKEA, kde se nyní situace obrátila a většina výrobků je mnohdy levnější než v sousedním Polsku.
Dle mluvčího IKEA Česká republika Petra Šaška padlo rozhodnutí o zlevnění v českém řetězci nezávisle na sousedech. „Maloobchodní organizace IKEA v jednotlivých zemích si stanovují koncové ceny samy, takže situace v různých zemích je různá,“ uvedl pro web Peníze.cz.
Zdroje: IKEA.cz, Forbes.cz, E15.cz, CC.cz