Hlasujete v soutěžích o e-shopy a obchodníky roku? Nedávno se konala vyhlášení hned dvou prestižních ocenění, v nichž zákazníci i odborná porota vybírali své nejoblíbenější prodejce. A zatímco některé řetězce a značky opět potvrdily své prvenství na trhu, jiné se na seznamu vítězů objevily poprvé, čímž poukázaly na měnící se tendence a preference spotřebitelů. Které obchody letos vyhrály a jsou mezi nimi i vaši favority?
Jednotlivé internetové obchody se u veřejnosti i odborné poroty ucházely o prvenství z hlediska oblíbenosti, kvality nebo udržitelnosti.
„Vítěze ShopuRoku jsme letos vyhlašovali počtrnácté, je to tedy už tradiční ocenění e-shopů za jejich práci, ale i důležitý faktor pro zákazníky. Ti nejenže mohou o vítězích spolurozhodovat, ale pomůže jim to s pohodlným výběrem z kvalitních, spolehlivých a udržitelných e-shopů,“ uvedl výkonný ředitel Heureky Tomáš Braverman.
Hlavní cenu popularity i letos obhájil Lidl-shop.cz, který se tak stal absolutním vítězem soutěže. V různých kategoriích potom ocenění za popularitu získal například i e-shop Datart, CZC, Notino, 4kids, Sportisimo, Knihy Dobrovský nebo Cityzenwear, který nabízí českou módu proti pocení.
Co se kvality týče, na základě pozitivních recenzí a zkušeností zákazníků se absolutním vítězem v této oblasti stal, stejně jako v roce 2021, antikvariát Knihobot. Dále bodovaly také internetové obchody Eva, Rieker, Megapixel, GymBeam, decoDoma, Tescoma, Vuch, Herní-kupony, Angry Beards, Mountfield, Spokojený Pes, Muziker a z již zmíněných i Notino, Datart nebo CZC.
Rozdávaly se rovněž speciální ceny, které přitáhly pozornost k řadě zajímavých českých firem. Udržitelným e-shopem roku byl porotou zvolen prodejce čajů a koření Sonnentor, cenu Heureky určenou on-line obchodům a projektům s jedinečným příběhem či sociálním přesahem si zase odnesl výrobce řemeslných ginů Garage22.
Kupte se slevou Rajčata cherry.
Nedávno oznámila své vítěze i soutěž Obchodník roku 2022 Mastercard. Zákazníci po dobu tří měsíců hlasovali pro své oblíbence. A v kategorii Cena veřejnosti měli jasno. Se značným náskokem se vítězem – podobně jako u ocenění Heureky – stal Lidl Česká republika, který si loajální srdce spotřebitelů získal především díky své zapamatovatelnosti. Na druhém místě se umístil Kaufland, na třetím Albert.
Absolutním vítězem celé soutěže se potom stala dm drogerie markt, která dosáhla nejvyššího celkového skóre napříč všemi kategoriemi. Za zmínku ovšem stojí i někteří další obchodníci, kteří letos vzbudili pozornost. Například IKEA, která se obchodníkem roku stala z pohledu generace Z (tedy lidí do 27 let), nebo COOP. Ten si odnesl titul "Inovace roku", mimo jiné díky zavedení nonstop bezobslužných prodejen v menších českých městech a na venkově.