Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Lidl mění podobu akčních letáků. Nově si ho zákazníci budou muset otočit o 180 stupňů

Lidl

Řetězec Lidl právě oznámil, že mění podobu stávajících akčních letáků. Tentokrát se změna netýká velikosti formátu ani gramáže, ale nově si budou zákazníci listovat letákem "vzhůru nohama".

Přečtěte si také

Black Friday už je za rohem. Kdy vznikl, jaké obchody se do něj zapojí a na co si dát pozor?

Překlopit a otočit

Letáky obchodního řetězce Lidl nyní budou pro zákazníky ještě přehlednější a výrazně usnadní orientaci v aktuálních nabídkách. Nabídky od pondělí do středy najdou zákazníci v první polovině letáku, nabídky od čtvrtka si prohlédnou po překlopení a otočení letáku o 180 stupňů.

Struktura letáku zůstává stejná, nechybí v něm nabídky potravinářského či spotřebního zboží dostupné v prodejnách, ani informace o akcích na lidl-shop.cz. Tištěné letáky vycházejí klasicky každý týden v pátek, v digitální podobě jsou dostupné i na webových stránkách. Zákazníci mohou využívat newsletter zasílaný emailem, případně aplikace Lidl a Lidl Plus.

Lidl

Před dvěma lety Lidl razantně zmenšil akční letáky

Na začátku roku 2022 obchodní řetězec přešel na menší formát o velikosti 20 na 28 centimetrů, tedy o něco menší než je velikost A4. Důvodem zmenšení akčního letáku bylo pohodlnější listování aktuální nabídkou. Díky změně jsou letáky navíc nejen přehlednější, ale také šetrnější k přírodě. I když celkový počet stran narostl a ve standardním vydání jich místo 40 bude 56, podle zástupců řetězce Lidl uspoří víc než 2 500 tun papíru ročně.

Leták patří k nejdůležitějším komunikačním nástrojům obchodních řetězců

Podle průzkumů čte akční letáky až 85 % Čechů, přitom vždy skoro čtvrtina (23 %) a často další víc než třetina (36 %) dotázaných. S tištěným letákem přitom některé řetězce zcela skončily nebo jej omezily, jak jsme psali v tomto článku. Hlavním důvodem je snaha řetězců o udržitelnost.

Letáky pouze v digitální formě používá například Tesco. Řetězec Penny Market zase omezil počet fyzických letáků, namísto původních dvou vydává pouze jeden týdně. BILLA se o ekologii zasadila tiskem na recyklovaný papír.