Nejstarší ryze česká doručovací značka končí. Nynější služba Dáme jídlo bude fungovat i nadále, po jedenácti letech ale změní název, vizuál i svou marketingovou propagaci. Co nového nabídne svým zákazníkům? A jak na to reaguje konkurence?
Dáme jídlo spadá v současné době pod německou společnost Delivery Hero. A právě ta se rozhodla pro jednotnou identitu svých značek, které začnou na několika evropských trzích společně působit pod názvem Foodora.
Česká republika se tak nově spolu se Slovenskem, Maďarskem a Rakouskem přidá k Dánsku, Finsku, Norsku a Švédsku, kde již Foodora nějakou dobu působí. Kurýrní služba dostane také nové logo a ikonickou červenou barvu vymění za růžovou.
Kupte se slevou Limonáda Coca Cola.
Sám ředitel Dáme jídlo pro média přiznal, že lidé v Česku mají tuto značku rádi, opustit dlouho budovaný brand tak není snadné. „Dáme jídlo má v České republice dlouhou historii. Lidé Dáme jídlo znají a mají rádi,“ uvedl Adam Kolesa pro CzechCrunch, současně ale dodal, že značka již potřebovala změnu. „Věříme ale, že Foodoru budou mít naši zákazníci ještě raději. Nová značka bude společná pro Evropu, je to pro nás takový restart, kdy se daleko více chceme soustředit na kvalitu našich služeb a cenovou dostupnost,“ vysvětlil rozhodnutí Kolesa.
Spolu s rebrandingem čeká na zákazníky kurýrní služby Foodora i řada produktových novinek. Vedle rozšíření rozvozových zón ve všech větších městech se bude jednat zejména o systém předplatného pro následná bezplatná doručení ze všech restaurací. „Chceme se zaměřit na kvalitu našich služeb, třeba v rychlosti dovozu. Rozšiřujeme dovozové zóny, nově zavedeme i předplatné,“ přiblížil pro Seznam Zprávy Adam Kolesa.
I nadále bude fungovat rozvoz potravin “Dáme market” a expresní doručování zboží z partnerských e-shopů a obchodů, nově ovšem pod názvy Foodora Market a Foodora Go.
Změny se budou dít postupně. Nejprve se od 11. dubna zákazníkům po aktualizaci “přebarví” mobilní aplikace v telefonech s operačním systémem iOS, u Androidu bude aktualizace dostupná od 17. dubna. Ostatní platformy se změny dočkají začátkem května.
Ke konkurenci služby Dáme jídlo u nás patří především kurýrní služby Bolt Food nebo Wolt. Ten se v tomto roce plánuje zaměřit na rozšiřování rychlého dovozu zboží z obchodů a e-shopů, což zákazníkům ušetří až několikadenní čekání na doručení od klasických přepravců. Podle Josefa Dvořáka, který zmíněnou službu s názvem Wolt Drive v Česku řídí, jsou lidé ochotni si za expresní doručení zboží připlatit.
„Vidíme, že zájem o rychlé doručování stále roste. Týdně nám přibývají až desítky partnerů, kteří chtějí, aby bylo jejich zboží u zákazníků co nejdříve a co nejpřesněji,“ přiblížil Dvořák pro server CzechCrunch s tím, že se plánují zaměřit především na navyšování počtu partnerů z řad maloobchodníků, o jejichž zboží je v rámci rychlého doručování zájem. Jde především o kosmetiku, elektroniku, potřeby pro domácí mazlíčky, erotické pomůcky i objednávky z lékáren.