Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Levi’s bude testovat oblečení na modelech, které vygeneruje umělá inteligence

JHVEPhoto / Shutterstock.com

Když je řeč o slavných módních návrhářích, možná si vzpomenete na ikony, jako je Christian Dior, Donna Karan, Ralph Lauren nebo Karl Lagerfeld. Pro svou módu vždy pečlivě vybírali, kteří modelové ji budou prezentovat. Je to především jejich geniální kreativita a vzhled modelů, co dávalo daným značkám skutečnou hodnotu. Bez toho je móda jen pár deka materiálu s logem. Zvláštní krok udělala slavná značka Levi’s, která nevyužije žádné živé modely, ale otestuje návrhy oblečení na avatarech od umělé inteligence.

Přečtěte si také

Trendy pokrývky hlavy letošního roku: Čepice s bambulemi je OUT, bucket hat naopak IN

Chce Levi’s nahradit živé modely?

Slavná džínová společnost Levi Strauss & Co. plánuje testovat přizpůsobitelné modely generované umělou inteligencí, a to prostřednictvím nového partnerství s Lalaland.ai. Značka uvedla, že to není krok k nahrazení lidských návrhářů a modelů, ale spíše jim má umělá inteligence pomáhat a doplňovat je.

Možná se jen snaží využít senzace, kterou umělá inteligence vyvolala, aby na sebe upoutala pozornost. Ne každý ale přijímá tento krok pozitivně, protože nás stále častěji obklopují umělecká díla, texty a designy, které jsou generované právě stroji.

Levi Strauss and Co.

Proč chce značka využívat vygenerované modely?

Použití nové technologie by mělo zákazníkům umožnit vidět oblečení na různých lidech a typech těla, tedy na postavách různé výšky, proporcí, ale i věku a barvy pleti. Uživatelé by tím měli získat osobitější a inkluzivnější zážitek z nakupování. Hyperrealističtí avataři umožňují nakupujícím získat představu o tom, jak bude oblečení vypadat na jejich vlastním těle. Použití umělé inteligence má údajně podpořit i udržitelnost, protože to bude stát společnost méně zdrojů.

Kupte džíny pro děti za dobrou cenu

Modelové generovaní umělou inteligencí se objeví ještě letos

Doposud se k zobrazování každého produktu používal jeden model. S větším množstvím modelů chce společnost přinést velkou změnu, která nastane ještě letos.

Amy Gershkoff Bollesová, globální vedoucí digitální a nově vznikající technologické strategie společnosti Levi’s, uvedla: „I když pro nás umělá inteligence pravděpodobně nikdy plně nenahradí lidské modely, jsme nadšeni z potenciálních možností, které nám může poskytnout pro spotřebitelský zážitek. Vnímáme módu a technologii jako umění i vědu a jsme nadšeni, že můžeme být partnerem Lalaland.ai, společnosti s tak vysoce kvalitní technologií, která nám může pomoci pokračovat na naší cestě k rozmanitější a inkluzivnější zákaznické zkušenosti.“

Andrey_Popov / Shutterstock.com

Není to zástěrka pro propouštění?

Roboti a umělá inteligence jsou technologiemi, jejichž přijímání obvykle souvisí s propouštěním. Mohli jsme to vidět u Amazonu a mnoha dalších společností. Levi’s není výjimkou. V posledních letech se snaží rapidně snížit provozní náklady a ušetřit peníze. V roce 2020 propustil 700 zaměstnanců a minulý rok 800. Nyní bohužel utřou slzu zejména modelky a modelové, kteří budou muset hledat uplatnění jinde.

Jak technologie mění módní průmysl?

Levi’s se svým razantním krokem připojil ke značce Maybelline New York, která letos překvapila digitálním avatarem namísto živé modelky. Nejedná se o raritu, umělá inteligence naplno vstupuje do světa nakupování a módy, stejně jako technologie rozšířené reality (AR).

Loni v září Walmart představil svou funkci Be Your Own Model, která uživatelům umožňuje virtuálně si vyzkoušet oblečení pomocí vlastních fotografií a technologie AR. Společnost Amazon Fashion také v loňském roce uzavřela partnerství s firmou Snap a poskytla uživatelům Snapchatu možnost virtuálně modelovat značkové brýle a sluneční brýle pomocí AR filtrů. Lze očekávat, že se k trendu připojí i další společnosti, které nebudou chtít zaostávat za konkurencí.