Aby dosáhli obchodníci úspěchu, musí vědět, na kterou cílovou skupinu cílit. Dlouhou dobu se věřilo, že nejsilnější kupní silou jsou senioři, kteří podlehli kouzlu teleshoppingu. Dnes už víme, že to tak není, věk hlavní nákupní generace se výrazně snížil. Zatímco dříve se mladí lidé zajímali o nakupování jen okrajově, v současné době jejich zájem o nakupování velmi roste. Byla provedena studie, která měla za cíl zjistit, jaký je vliv dětí na nákupy v domácnostech. Co zjistila?
Nová generace vyrostla v konzumní době, která z ní vychovává lidi zajímající se o nejnovější trendy. Technologická společnost Morning Consult provedla studii, ve které 56 % rodičů uvedlo, že jejich děti pravidelně sledují nákupní obsah.
Týká se to generace alfa, tedy dětí narozených po roce 2012. Ne, že by sledovaly teleshopping, ale s oblibou se dívají na rozbalovací videa (unboxing) i různé influencery, kteří produkty propagují.
„I když jsou digitálně zdatní, současný primární vliv na nákupní preference generace alfa pochází z obchodů. Rodiče vědí, že jedním z nejlepších způsobů, jak se vyhnout impulzivním nákupům, je nechat děti doma a nedržet je mimo digitální zařízení. S přibývajícím věkem se do jejich života vplíží více digitálního vlivu, ale fyzické obchody stále hrají významnou roli,“ uvádí studie.
Podle studie začíná vliv dětí na nákupy už kolem pátého roku věku a je konzistentní napříč příjmovými skupinami. Níže můžete vidět nejzajímavější zjištění z provedené studie.
Kupte se slevou Nutella.
Morning Consult není zdaleka jedinou společností, která se zaměřila na nákupní preference mladé generace. Studie společnosti Wunderman Thompson Commerce z roku 2019 zjistila, že 55 % dětí a mládeže ve věku od 6 do 16 let chce nakupovat položky propagované jejich oblíbenými osobnostmi z Instagramu a YouTube.
Stále více značek se snaží vybírat oblíbené celebrity nebo influencery k propagaci svých produktů. Už to nejsou jen sportovní značky, které spolupracují se známými sportovci. I výrobci elektroniky, potravin nebo třeba domácího zboží mají své ikony. Pro spolupráci vybírají herce, zpěváky a stále častěji i internetové hvězdy, které jsou mnohdy méně nákladné a umí oslovit široké spektrum mladých lidí.
Jelikož generace alfa vyrostla s telefonem v ruce, obchodníci se na ni snaží cílit zejména ve virtuálním prostředí. Je velký tlak na propagaci skrze sociální média a také přes virtuální svět Metaverse. Cílová skupina je oslovována také prostřednictvím her a různých aplikací.
Pro každého prodejce je důležité vědět, kde se jeho cílová skupina nejvíce zdržuje. Podle toho pak vybírá místa pro umístění reklamy i způsoby, jak produkty propagovat. Pokud chtějí dnes značky dosáhnout úspěchu, musí upustit od starých modelů a vstoupit do digitálního prostoru.