Digitální trh se neustále transformuje a největší změny nastaly pro obchodníky od začátku krize. Je potřeba drasticky snížit náklady na provoz, ale přitom je nutné, aby klienti nepoznali tyto úspory na kvalitě zákaznického servisu. Jednou z velkých výzev jsou chatboti. Mnoho zákazníků je proklíná, protože touží po erudovaných radách experta a ne po automatických odpovědích robota. Technologie se ovšem zlepšila a chatboty plánuje využívat stále více e-shopů.
Největší nákladovou položkou jsou obvykle zaměstnanci. Cíl je tedy pro mnoho společností jasný – zbavit se přebytečných zaměstnanců, které nahradí roboti. Mizí především skladníci, ale také pracovníci zákaznické podpory.
Chatboti se poprvé začali nasazovat zhruba před 6 lety. Jednalo se většinou o fiasko, protože úroveň této technologie byla velmi frustrující. Chatboti měli omezené možnosti porozumění otázkám a jejich digitální gramotnost dokázala potenciální zákazníky spíše odradit.
Dnes je to však jiné, jelikož došlo k velkému pokroku v oblasti strojového učení a umělé inteligence. V kombinaci s rostoucí popularitou chatování získávají chatboti zcela jiný význam a někteří zákazníci ani nepoznají, že s nimi nekomunikuje skutečný člověk.
Pokud některé e-shopy doposud neměly ani „lidské“ operátory, mohou zákazníky překvapit tím, že jim bude náhle k dispozici podpora. Chatboti mohou obchodníkům pomoci hned několika způsoby.
Kupte se slevou Robot Clementoni.
Důležitý je nejen přínos pro obchodníky, ale také pro zákazníky. Těm mohou chatboti přinést tyto výhody:
Kupte se slevou Robotický vysavač Sencor SRV 4000.
Prodejci musejí v tržním prostředí neustále hledat náskok před konkurencí – a jelikož se chatboti opět těší velkému zájmu a zvýšenému nasazení, mohou maloobchodníci využít této technologie ve svůj prospěch.
S chatboty získají škálovatelnou a neúnavnou pracovní sílu, která se přizpůsobí zákazníkovi, umožní komunikovat správnými kanály a usnadní práci zaměstnancům. Může se tak jednat o jednu z důležitých konkurenčních výhod, která obchodníkům umožní získat více zákazníků.