Společnosti Tupperware, výrobci inovativních úložných dóz na potraviny, hrozí dle nejnovější finanční zprávy krach. Tržby společnosti klesly meziročně o 20 % a akcie se vlivem neuspokojivých výsledků propadly o celých 40 %. Tupperware, která se dosud zaměřovala pouze na podomní prodej a prodej prostřednictvím veřejných prodejních akcí, se nyní chytá posledního stébla a chystá se přejít na online prodej.
Značka Tupperware funguje od roku 1944. V tomto roce založil americký chemik Earl S. Tupper firmu Tupper Plastic Company a jen o dva roky později uvedl na trh tzv. „zázračnou misku“ vyrobenou z tehdy málo známého polyethylenu.
Od té doby se firma věnuje výrobě inovativních nádob pro přípravu, servírování, přepravu či uchování pokrmů. Nádoby jsou vybaveny bezpečnostním vzduchotěsným a vodotěsným uzávěrem, díky němuž vydrží dvakrát až třikrát déle čerstvé.
Nádobí slavné značky bylo možné získat počátkem roku v supermarketech Billa. Ta jej nabízela jako odměnu ve věrnostní kampani zaměřené proti plýtvání jídla ve spolupráci s nutriční specialistkou Terezou Havlínovou.
„Značka Tupperware se na trhu vyskytuje už 75 let a za tu dobu se stala spolehlivým pomocníkem při skladování potravin. Kampaní chceme znovu upozornit na množství používaných jednorázových plastů, které se po dobu pandemie koronaviru ještě navýšily,“ uváděla tehdy ke kampani Dana Bratánková, manažerka korporátní komunikace Billa ČR.
Navzdory svým úspěchům je firma v poslední době v záporných číslech. V posledním čtvrtletí klesly její tržby přibližně o pětinu a čistý zisk se propadl z 60,4 milionu dolarů v loňském roce na ztrátu 3,8 milionu dolarů letos.
Zpráva, která doprovází finanční výsledky společnosti, připouští, že je ohrožena především firemní kontinuita, pokud se její zástupci brzy nedomluví s věřiteli. V současné chvíli firma dluží více než 700 milionů dolarů, zatímco hotovostní rezervy se snížily na pouhých 103 milionů.
Generální ředitel Miguel Fernandez se nechal slyšet, že se firma nyní chystá restrukturalizovat a více se zaměřit na běžné prodejní kanály.
Jednou z cest, kterými se snaží zvrátit současný vývoj, je přechod na online prodej a zařazení produktů do nabídky velkých prodejních řetězců. Dosud totiž prodej probíhal pouze prostřednictvím podomního prodeje či veřejných prodejních akcí, tedy způsoby, které spotřebitelé vnímají jako zastaralé a omezené. Zda přechod na online firmě pomůže, je ve hvězdách.
Kupte se slevou Dóza Spice & Soul.
Akcie společnosti se po uveřejnění znepokojivých informací propadly přibližně o 40 %. V jednotlivých závodech, jako například v belgickém Aalstu, pak propukly stávky zaměstnanců.
Vedle zastaralého způsobu prodeje mohou za propadem stát i náročné konkurenční podmínky, v nichž firma obchoduje. Na poli plastových kuchyňských výrobků přináší stále dostupnější a levnější alternativy například firmy Action nebo IKEA. Dobrému marketingu a nízké ceně nemůže v současnosti Tupperware konkurovat.