Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Mobilní aplikace

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Módní gigant Zara spouští secondhandový prodej

Nápis na obchodě ZARA r.classen / Shutterstock.com

Módní řetězec Zara vstupuje na secondhandový trh. Britským zákazníkům nově nabídne svoje oblečení z druhé ruky, ale i možnost oprav nebo darování charitě. Služba bude dostupná od 3. listopadu, a pokud bude mít úspěch, pravděpodobně se brzy rozšíří i do dalších evropských zemí.

Přečtěte si také

Dovolená za rohem? Vyrazte do Tesca, řetězec nabídl skvělou slevu na všechny kufry
Dovolená za rohem? Vyrazte do Tesca, řetězec nabídl skvělou slevu na všechny kufry

Vyšší zisky a lepší pověst

Popularita secondhand oblečení stále stoupá a všimla si toho i společnost Inditex, která je vlastníkem řetězce Zara. Spouští tedy projekt Zara Pre-Owned, který bude dostupný jak v kamenných obchodech, tak na internetu a v mobilní aplikaci. Může si tak vydělat další miliardy ročně a zároveň zlepšit svoji reputaci týkající se ochrany životního prostředí. Zatím jde o testovací provoz, pro který si firma vybrala britský trh.

„Platforma je výhradně koncipována jako nástroj, který má zákazníkům pomoci prodloužit životnost jejich oblečení a také pomoci zaujmout cirkulární přístup,“ říká Paula Ampuero z oddělení pro udržitelnost.

Co nová služba přinese?

Nošené oblečení zakoupené v britské Zaře stačí jednoduše přinést na jednu z prodejen. A pokud potřebujete některý z kousků opravit, vezměte ho s sebou také. Můžete si nechat přišít knoflík nebo opravit zip, a přitom nemusíte složitě hledat švadlenu či obuvníka. Přehlednost a dostatek informací o jednotlivých výrobcích slibuje i prodejní prostor určený pro módu z druhé ruky. Vše bude rozdělené do kategorií, opatřené fotografiemi i detailními popisky, o které se postará přímo řetězec.

View Apart / Shutterstock.com

Zara v Evropě

Majitel Zary aktuálně prodává nejvíce oblečení na světě a daří se mu i v Evropě. Na český trh vstoupil v roce 2001 a až do pandemie v roce 2020 se mu dařilo. Potom se musel vyrovnat se ztrátami, které způsobilo dlouhodobé zavření prodejen. Vsadil ale i na rozvoj e-shopu, který v ČR funguje od roku 2016. A vyplatilo se, letos ztráty úspěšně dohnal.