Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Módní gigant Zara spouští secondhandový prodej

r.classen / Shutterstock.com

Módní řetězec Zara vstupuje na secondhandový trh. Britským zákazníkům nově nabídne svoje oblečení z druhé ruky, ale i možnost oprav nebo darování charitě. Služba bude dostupná od 3. listopadu, a pokud bude mít úspěch, pravděpodobně se brzy rozšíří i do dalších evropských zemí.

Přečtěte si také

Žebříček produktů, které se nevyplatí kupovat, pokud nejsou ve slevě

Vyšší zisky a lepší pověst

Popularita secondhand oblečení stále stoupá a všimla si toho i společnost Inditex, která je vlastníkem řetězce Zara. Spouští tedy projekt Zara Pre-Owned, který bude dostupný jak v kamenných obchodech, tak na internetu a v mobilní aplikaci. Může si tak vydělat další miliardy ročně a zároveň zlepšit svoji reputaci týkající se ochrany životního prostředí. Zatím jde o testovací provoz, pro který si firma vybrala britský trh.

„Platforma je výhradně koncipována jako nástroj, který má zákazníkům pomoci prodloužit životnost jejich oblečení a také pomoci zaujmout cirkulární přístup,“ říká Paula Ampuero z oddělení pro udržitelnost.

Co nová služba přinese?

Nošené oblečení zakoupené v britské Zaře stačí jednoduše přinést na jednu z prodejen. A pokud potřebujete některý z kousků opravit, vezměte ho s sebou také. Můžete si nechat přišít knoflík nebo opravit zip, a přitom nemusíte složitě hledat švadlenu či obuvníka. Přehlednost a dostatek informací o jednotlivých výrobcích slibuje i prodejní prostor určený pro módu z druhé ruky. Vše bude rozdělené do kategorií, opatřené fotografiemi i detailními popisky, o které se postará přímo řetězec.

View Apart / Shutterstock.com

Zara v Evropě

Majitel Zary aktuálně prodává nejvíce oblečení na světě a daří se mu i v Evropě. Na český trh vstoupil v roce 2001 a až do pandemie v roce 2020 se mu dařilo. Potom se musel vyrovnat se ztrátami, které způsobilo dlouhodobé zavření prodejen. Vsadil ale i na rozvoj e-shopu, který v ČR funguje od roku 2016. A vyplatilo se, letos ztráty úspěšně dohnal.