Už deset let pomáhá nákupní rádce Kupi svým uživatelům šetřit peníze při nákupech. Dnes je v Kupi registrováno přes 900 000 uživatelů, jak to ale celé v roce 2012 začalo? Nápad se zrodil v hlavách dvou kamarádů, kteří chtěli lidem pomoci se zorientovat v akcích supermarketů, ale zároveň zbavit majitele poštovních schránek množství papírových letáků, které nejsou ekologické a obvykle není čas je ani pořádně prolistovat. Tak vznikla stránka Kupi.cz, která má všechny probíhající akce v malíčku, a přitom nikoho nenutí listovat všemi letáky. Více o historii Kupi a plánech do budoucna se dočtete v našem článku.
Služba Kupi.cz, která hlídá akční ceny v supermarketech, byla spuštěna na podzim roku 2012. Jejími zakladateli jsou Martin Kadlčík a David Kopčil, kteří společně vybudovali a později v roce 2011 i prodali například slevový agregátor SlevyDnes.cz.
V roce 2013 si k prvním narozeninám Kupi nadělilo redesign stránek. Druhým dárkem pak bylo prolomení hranice 200 tisíc registrovaných uživatelů. Průměrná denní návštěvnost se tehdy pohybovala mezi 50 a 60 tisíci návštěvníky.
6. února 2014 byla podepsána smlouva o spolupráci mezi společnostmi Seznam.cz a Kupi.cz. Cílem spojení bylo vybudovat jedničku mezi srovnávači slev rychloobrátkového zboží v řetězcích a v dlouhodobém horizontu i klíčový rozcestník pro nákup potravin přes internet, což se po letech ukázalo jako správný směr.
V létě 2014 nákupní rádce spouští svou mobilní aplikaci, jejímž cílem je mít všechny slevy jako na dlani. Aplikace čte čárové kódy a radí svým uživatelům, kde v okolí nakoupí nejlevněji, za pomoci geolokace.
K výročí čtyř let od založení Kupi.cz si tato rychle rostoucí jednička mezi portály s akčními letáky nadělila jubilejního půlmiliontého registrovaného uživatele. Současně v roce 2016 roste počet uživatelů o stejnojmennou mobilní aplikaci, která v červnu zmíněného roku získala třetí místo v anketě Mobilní aplikace roku 2016.
František jako vtipný rádce před nákupy
V roce 2016 taktéž vznikla řada videí pro tehdejší Seznam TV s Františkem, který svým svérázným způsobem přiblížil Kupi a jeho výhody novým uživatelům.
„Před každými nákupy hledej rady na Kupi!“ Tuto hlášku z TV spotu si v roce 2017 opakovalo snad i každé malé dítě. Reklamní kampaň na Kupi byla celorepublikově na všech českých televizních stanicích.
Do praktické mobilní aplikace, v níž jsou k dispozici všechny aktuální letáky obchodních řetězců, byla přidána možnost nahrát věrnostní karty. Ty jsou v aplikaci přehledně řazeny podle oblíbenosti, nemusíte je tedy mít fyzicky u sebe a vaše peněženka nebude praskat ve švech.
Na závěr roku 2018 představilo Kupi.cz další ze svých praktických vychytávek pro všechny milovníky nákupů. Mezi uživatele odstartovalo distribuci samolepky s textem „Nevhazovat letáky“. Na odběrných místech je i nadále samolepka k vyzvednutí zdarma. Její výhodou je kvalitní grafické zpracování a stálost barev i ve venkovním prostředí.
Český projekt Kupi.cz se v lednu roku 2019 rozrostl i do okolních zemí, kde pod názvem Kupino přináší přehledy o aktuálních slevových akcích v prodejních řetězcích dodnes.
V dubnu roku 2019 spouští Kupi nový internetový titul s názvem Kupi Magazín. Ten přináší trendy v oblasti vaření, lifestylu i péče o domácnost, zaměřuje se na tipy na výhodné nákupy a čtenáři se díky němu dozvědí o nových akcích na Kupi.cz.
Na konci roku 2019 pak zcela nově uveřejňuje Kupi.cz na svých českých stránkách také zahraniční letáky z lokalit blízkých hranic republiky v podobě, na kterou jsou uživatelé zvyklí. Na českém Kupi nebo v mobilní aplikaci tak můžete listovat oblíbenými německými, polskými, rakouskými a slovenskými akčními letáky.
Kupi se spojilo s blogerem, známým jako Pan Cuketka, který natočil pro nákupního rádce sérii levných jídel pod názvem Skromná kuchyně. Tyto videorecepty byly publikovány na internetovém portále Seznam Stream. V návaznosti na úspěšný projekt se Kupi i nadále věnuje tvorbě vlastních videoreceptů, které se pravidelně vydávají na Stream kanále Kupi.cz.
V říjnu 2020 Kupi Magazín vylepšuje uživatelský zážitek a spouští diskuze pod články. Diskuze jsou dostupné jen ověřeným uživatelům se Seznam účtem, do kterého se mohou zaregistrovat jakýmkoliv e-mailem.
Únor 2022 Kupi Inspirace
V roce 2022 byl představen nový inovativní formát online letáku pod názvem Kupi Inspirace, který umožní každému e-shopu mít svou vlastní akční nabídku na Kupi bez nutnosti vytváření pdf letáku.
Říjen 2022 Kupi recepty
Nově na Kupi najdete v rámci Kupi Magazínu také recepty. Denně jich přibudou desítky, lze je procházet pomocí kategorií i štítků, zaškrtnout si, v které fázi postupu právě jste, nebo vyhledat použité ingredience v aktuálních slevových akcích v obchodech. A těšit se můžete i na spoustu dalších vychytávek.