Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Stáhněte si mobilní aplikaci Kupi.cz a vyzkoušejte chytrého pomocníka, který vám pomůže s každodenními nákupy.

Celebrity prodávají nejlépe, obchodní řetězce sází na spolupráci se zpěváky a sportovci

PENNY

Možná, že máte kousek od svého bydliště pár supermarketů, které se od sebe příliš neliší. Jeden je mezi nimi ovšem výjimečný, nakupuje v něm i Michal David nebo třeba Kapitán Demo. Řetězce sází stále častěji na spolupráci s celebritami. Reklamy na kvalitu a nízkou cenu zaujmou málokoho, ale když se v v nich objeví váš idol, je to zcela o něčem jiném. Pro obchody je to možnost, jak se zviditelnit a zvýšit zájem u další cílové skupiny.

Přečtěte si také

Elektrikář a dodavatel elektřiny radí, jak ušetřit tisíce korun. Nejdřív řešte tohle, až pak úsporné spotřebiče

Životy slavných jsou ostře sledované

Lidé se rádi zajímají o životy slavných osobností a ty je interpretují zcela jinak než v minulosti. Už nemusíte kupovat bulvární plátky, abyste se o nich něco dozvěděli. Dnes je stačí sledovat na sociálních sítích, kde pravidelně krmí své fanoušky fotkami, názory, plány a všelijakými dalšími informacemi o svém soukromém životě a kariéře.

Když má někdo svůj idol, často se s ním ztotožňuje. Lidé se například rádi oblékají podle celebrit – mít stejné boty jako Dara Rolins nebo kabelku, kterou má i Lucie Bílá, to už je výzva.

PENNY

Je to jen o výdělku, nebo reklama reflektuje realitu?

Bylo by pošetilé myslet si, že slavní propagují jen výrobky a služby, které mají skutečně v oblibě. Pro celebrity je spolupráce se značkami jeden z hlavních zdrojů příjmu. Jakmile se slavná osobnost upíše ke spolupráci s jednou značkou, obvykle má smluvně zakázáno pracovat s konkurencí. Mnoho celebrit tak někdy propaguje obchody, ve kterých ještě nenakupovaly, nebo značky a služby, které využívají poprvé.

Výběr celebrit musí být správný

Když se vybírají celebrity pro spolupráci, musí řetězce zohlednit, aby šlo o ikony, které má v oblibě jejich hlavní cílová skupina. Pokud je cílem oslovit mladé publikum, byla by chyba zvolit starší osobnosti, které neznají, a tak sází spíše na mladé celebrity a sledované influencery. Oblíbenou volbou jsou zpěváci, kteří jsou zrovna v kurzu. Čím širší je cílová skupina, tím známější a populárnější osobnosti je třeba zvolit. Na které celebrity sází české obchody?

Lidl

Lidl a Kapitán Demo

Kapitán Demo neboli Jiří Burian sází na show. Je zábavný a reklama s ním oslovila mladší generaci, což bylo cílem. Stal se ikonou Lidlu, v reklamě vtipně vyzdvihl šířku a kvalitu sortimentu. Uvedení skladby a klipu „Hlas Lidlu“ sklidilo mnoho pozitivních reakcí a v tomto případě Lidl jednoznačně zabodoval.

Penny a Michal David

Zdá se, že Penny Market velmi dobře zná svou cílovou skupinu, a chtěl na ni zapůsobit ještě více. Michal David je známý skrze několik generací, a tak byl ideálním kandidátem. Pro reklamu byly vybrány jeho slavné hity, u kterých byl upraven text tak, aby vyzdvihl sortiment obchodu. Namísto „Decibely lásky“ zpívá „Koukej na ty slevy“ a jeho slavný hit „Nonstop“ změnil tak, že uslyšíte „Kompot, nesu vám kompot“. Takové texty utkví v hlavě.

Český hokej

Kaufland a Jaromír Jágr

V tomto případě nejde o zpěváka, ale o nejznámějšího českého hokejistu. Obchodní řetězec Kaufland vstoupil před několika lety do partnerství s českým hokejem a hlavní tváří se stal Jaromír Jágr. Zde jde o vzájemnou podporu – Kaufland podporuje hokejisty a nábor nových talentů a na oplátku získává mocnou reklamu. Každý Čech má přece rád hokej. Zákazníci tak mohou být motivovaní tím, že nákupem napomáhají rozvoji českého hokeje.

Chipsy známé z reklamy kupte v akci

Trend spolupráce s celebritami lze vidět u nás i v zahraničí, kromě obchodů se na něj zaměřují značky všeho druhu, od oblečení až po potraviny. Zajisté si vzpomenete na Davida Beckhama a jeho reklamy na Pepsi, na reklamu s Jiřím Mádlem a Bohemia Chips nebo na Jiřího Macháčka, který propaguje Božkov. Spolupráce s celebritami získává pozornost, přitahuje další cílové skupiny a umožňuje značkám lépe bojovat s konkurencí.